فرماندار شهرستان کنگاور گفت: ۱۹ هزار و ۹۷۴ گردشگر و مسافر نوروزی از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون از معبد آناهیتا در شهرستان کنگاور بازدید کردند.

به گزارش مشرق، شریف خسروی از حضور گردشگران خارجی در این شهرستان خبرداد و اظهار داشت: امسال 23 گردشگر خارجی از کشورهای فرانسه و آلمان برای بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری از جمله معبد آناهیتا در شهرستان کنگاور حضور یافتند.

فرماندار کنگاور با بیان اینکه در تعطیلات نوروز امسال 13هزار و 640 نفر از سایر اماکن گردشگری این شهرستان بازدید کرده‌اند، افزود: تاکنون 15هزار و 954 مسافر و گردشگر نوروزی نیز در کنگاور اسکان یافته‌اند که نسبت به مسافران سال گذشته این آمار 50درصد رشد دارد.

خسروی از اسکان 84 خانوار فرهنگی در قالب 173 نفر در کنگاور خبرداد و گفت: 114 خانوار غیرفرهنگی نیز در قالب 535 نفر در مدارس شهرستان کنگاور از آغاز سفرهای نوروزی تا دهم فروردین ماه در 22 کلاس و سوئیت خانه معلم اسکان یافتند.

وی ورود خودروها را به شهرستان کنگاور 127هزار و 137 مورد بیان و عنوان کرد: خودروهای مذکور با 381هزار و 411 نفر وارد شهرستان شدند که برای رفاه بیشتر مسافران 20 تخته چادر و پنج کانکس مستقل نیز برای مسافران و گردشگران نوروزی منظور شده است.

وی از برپایی 22 غرفه به صورت سیاه چادر در معبد آناهیتا خبرداد و بیان کرد: در پنج غرفه علاوه بر صنایع دستی، غذاهای محلی نیز برای مسافران و گردشگران نوروزی تدارک دیده شده است و برای نخستین بار ماکتی از معبد آناهیتا توسط یکی از هنرمندان این شهرستان تهیه و در ورودی معبد نصب شده است.

فرماندار کنگاور با اشاره به اینکه در جلسات ستاد نوروزی تأکید بر عدم جریمه نقدی برای رانندگان متخلف بوده است، گفت: تلاش راهنمایی و رانندگی و پلیس راهور بر ارشاد و جلوگیری از جریمه نقدی رانندگان متخلفی بوده که تخلف آن‌ها منجر به حادثه نشده است.

خسروی از پنج نیروی خبره در معبد آناهیتا خبرداد و بیان کرد: نیروهای مذکور برای راهنمایی و ارائه توضیحات درخواستی مسافران به طور شبانه روزی و در نوبت‌های کاری در حال ارائه خدمت هستند و کتابچه شرح آثار تاریخی و گردشگری شهرستان کنگاور نیز به مسافران اهدا می‌شود. 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    0 0
    I LOVE PARSIAN
  • حسن ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    0 0
    بد نبود به عکسی هم از این معبد میذاشتین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس