رییس کنگره آمریکا اعلام کرد در صورت عدم دستیابی به توافق تحریم‌های جدید علیه ایران به زودی وضع می‌شود.

درخواست ایران: ارائه تضمین برای لغو تحریم‌ها
به گزارش مشرق، جان‌بوئنر رییس کنگره آمریکا اعلام کرد که اگر باراک اوباما رییس جمهور آمریکا قادر نباشد که بتواند توافقی با ایران انجام دهد، کنگره سریعا تحریم‌های جدید علیه ایران را وضع خواهد کرد . این نماینده جمهوری خواه ادامه داد: وی خوشبین نیست که حتی اگر اوباما و کشورهای دیگر بتوانند به توافقی با ایران دست یابند، ایران بتواند به قولش عمل کند. بوئنر همچنین ابراز عقیده کرد: من نمی‌دانم و نمی‌توانم درک کنم که چرا ما با گروهی از مردم به دنبال امضاء توافق هستیم در حالی که این مردم به نظر من هیچ قصد ونیتی برای پایبندی بر قول خود ندارند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این کنگره در چه مدتی در صورت عدم توافق با ایران تحریم‌های بیشتر را وضع خواهد کرد، گفت: به زودی. وی مدعی شد: تحریم‌ها توانسته‌اند به خوبی عمل کنند. در صورت عدم اعمال تحریم‌ها آنها هیچ وقت پشت میز مذاکره نمی‌آمدند به همین دلیل ما باید تحریم‌ها را نگه داریم. این اظهارات در حالی بیان می‌شود که ایران و 1+5 به دنبال دستیابی به توافق جامع هستند.

توافق طرفین برای ادامه مذاکرات در فاز جدید
آسوشیتدپرس خبر داد مذاکرات با اعلام " توافق طرفین برای ادامه مذاکرات در فاز جدید" تمام خواهد شد. در همين حال، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که مذاکرات فشرده است و امروز بعدازظهر سرگئی لاوروف وزیر خارجه به لوزان می آید. «سرگئی ربایکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه در جمع خبرنگاران افزود: ما به اهمیت این مذاکرات آگاه هستیم و برای همین اگر اصلا هم نخوابیم, مهم نیست. ما دیشب تا دیروقت کار کردیم و امروز هم وزیر خارجه روسیه به لوزان می آید.

وی در پاسخ به این سوال که جلسه صبح وزرای خارجه ایران و 5+1 چطور بود, گفت: جلسه فشرده ای بود و روی جدول زمانی فشرده متمرکز بود. وی در پاسخ به این سوال که ایا پیش نویسی وجود دارد ، گفت: ایده های مختلفی مطرح شده است و امیدوارم به شکل مثبتی غافلگیر شوید. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم در کنفرانسی مطبوعاتی گفت ما تحریم هایی را که خارج از چارچوب سازمان ملل بر ایران تحمیل شده است به رسمیت نمی شناسیم.

درخواست ایران از آمریکا: ارائه تضمین برای لغو تحریم ها
خبرگزاری ایتارتاس گزارش داد: یک منبع دیپلماتیک حاضر در مذاکرات هسته ای اعلام کرد ایران در مذاکرات لوزان سوئیس بر ارائه تضمین هایی از سوی آمریکا برای لغو تحریم های یک جانبه و همچنین لغو تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از حصول توافق نامه جامع هسته ای، تأکید می کند . به گفته این منبع، رایزنی های دو جانبه شب گذشته درباره برنامه هسته ای ایران نتیجه ای در بر نداشته است و موضوع تحریم ها همچنین یک مشکل اصلی محسوب می شود. این منبع در گفتگو با خبرگزاری ایتارتاس اعلام کرد: « هیچ پیشرفتی حاصل نشده است. مهمترین مشکل موجود موضوع برداشتن تحریم هاست.»

منبع: بهار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس