کد خبر 400884
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱

وزیر دفاع پاکستان از سفر هیئت بلندپایه دفاعی این کشور به ریاض جهت بررسی ابعاد مشارکت اسلام‌آباد در عملیات عربستان سعودی علیه یمن خبر داد.

به گزارش مشرق, خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان اعلام کرده است: هیئت بلندپایه دفاعی پاکستان امروز اسلام‌آباد را به مقصد ریاض ترک خواهد کرد.

به گفته وزیر دفاع پاکستان هدف از سفر این هیئت دفاعی مذاکره با مقامات سعودی و سنجش ابعاد پیوستن پاکستان به عملیات نظامی عربستان علیه یمن است.

رویترز پیش از این نیز گزارش داده بود که وزیر دفاع و مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر پاکستان روز دوشنبه و یا هفته آینده به ریاض سفر خواهند کرد.

با این حال تاکنون مقامات پاکستانی بارها اعلام کرده‌اند که در عملیات عربستان سعودی علیه یمن مشارکت نخواهند کرد اما اگر تمامیت ارضی این کشور تهدید شود، اسلام‌آباد از تمام ظرفیت خود در این زمینه استفاده خواهد کرد.

همچنین گزارش‌ها از پاکستان حاکی از آن است که مقامات این کشور تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا اتباع خود را از یمن خارج کنند که در همین زمینه ساعاتی پیش نخستین کاروان اتباع پاکستانی از یمن وارد فرودگاه بین‌المللی "جناح" اسلام‌آباد شد.

احزاب مخالف دولت پاکستان از جمله حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان، عوامی ملی و مجلس وحدت مسلمین از احزاب شیعه این کشور نیز با برگزاری تظاهرات خواستار عدم مداخله کشورشان در تجاوز نظامی عربستان به یمن شده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس