کد خبر 401217
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰

تحلیلگر مسائل سیاسی کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی، "سیطره ایران بر تنگه باب المندب" را از برنامه هسته‌ای آن خطرناکتر دانست.

به گزارش مشرق، صهیونیستها سقوط منافع عربستان در یمن را سقوط منافع خود دانسته و گسترش سیطره جنبش انصارالله در این کشور را توسعه نفوذ ایران در یمن خوانده و تبعات ناشی از آن را خطرناکتر از برنامه هسته ای ایران توصیف می کنند.

 "تسفی یحزکلی" تحلیلگر مسائل عربی کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره مدعی شد: یمن در آستانه تبدیل شدن به عراق دوم است. یمن در شرف سقوط در دست شیعیان و به عبارتی دیگر در دست ایران است. این موضوع برای عربستان و کشورهای "محور اهل تسنن" بسیار نگران کننده است.

به ادعای وی، "سرانجام بهار عربی در یمن سیطره ایران بر اراضی یمن است. این که ایران تا چه زمانی در کشورهای ضعیف نفوذ می کند کشورهای محور اهل تسنن را نگران کرده زیرا یمن چهارمین کشوری است که تحت نفوذ ایران قرار می گیرد".

از نگاه صهیونیست ها، تحولات یمن منافع اسرائیل را بیش از برنامه هسته ای ایران به چالش می کشد. به ادعای آنان، ایران برنامه هسته ای تسلیحاتی خود را علیه اسرائیل به کار نمی گیرد، اما در صورت دسترسی به تنگه باب المندب به راحتی می تواند این گذرگاه آبی را مسدود کند.

به گفته این تحلیلگر صهیونیست، گسترش قلمرو نفوذ ایران در منطقه از پیشبرد برنامه هسته ای این کشور خطرناکتر است و نفوذ ایران در لبنان و سوریه و عراق کاملا ملموس است.

یحزکلی افزود: کابوس ملک عبد الله پادشاه فقید عربستان درباره هلال شیعی در حال تحقق یافتن است. ایران با حضور آشکارا در عراق در حال نبرد با داعش است. گروههای مسلح شیعی حاضر در این نبرد از سوی ایران سازمان یافته اند.

به ادعای وی، آزادی تکریت ظاهرا از سوی ارتش عراق صورت گرفته، اما در واقع این شهر از سوی ایران اشغال شده است.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    0 0
    بنده به عنوان یک مسلمان پیرو امام راحل و مقام معظم رهبری از بیش از دو ماه است که کامنت های زیادی در سایت های مختلف نگرانی خود را از حمله استکبار ومزدوران عرب غرب به یمن مرتباً اعلام می دارم واین که مردم شجاع و مقاوم یمن درصورت داشتن سلاح های مناسب در برابر هر تجاوزی پیروز اند و یمن وموقعيت استراتژیک آن مقدم ترین محور مقاومت است! هم دریای سرخ و تنگه باب المندب میتواند اهمیت یمن را صد چندان کند! چرا عربستان سعودی وهمپیمانانش وحتی ارتش اجاره ای پاکستان و مصر حق شرکت در جنگ وسرکوب یمنی ها را داشته باشند؟! اما ایران حق کمک های تسلیحاتی و دارویی یمن را نداشته باشند؟! خدا میداند اگر آل سعود در سرکوب انصارالله کمترین توفیقی پیدا کند با غرور جاهلانه شان هوس تهاجم به ایران را در سر می پروراند خصوصا که اسرائیل با روش های روانشناسی اینها را تشجیع میکند! مناطق کوهستانی یمن اجازه حمله زمینی به دیگران را نمیدهد، داعش و القاعده غیر یمنی هم توان جنگیدن در یمن را ندارند بیشتر یمنی ها طرفدار انصارالله اند واگر انصارالله از تسلیحات مناسب برخوردار شود اکثریت یمنیها طرفدار انصارالله خواهند شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس