کد خبر 400127
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

قسمت اول مستند «میراث آلبرتا» به‌کارگردانی حسین شمقدری امشب چهارشنبه ۵ فروردین ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش مشرق، قسمت اول مستند «میراث آلبرتا» به‌کارگردانی حسین شمقدری امشب چهارشنبه ۵ فروردین ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود.

قسمت اول مستند «میراث آلبرتا» به‌کارگردانی حسین شمقدری امشب چهارشنبه 5 فروردین ماه ساعت 21 از شبکه مستند پخش می‌شود. قسمت دوم این مجموعه نیز 7 فروردین در ساعت 21 از این شبکه پخش خواهد شد.

«فرار مغز‌ها» عنوانی است که برای مهاجرت دائمی یا بلندمدت نخبگان به خارج از کشور به کار می‌رود و بار‌ها و بار‌ها در مورد آن نوشته شده و سخن به میان آمده است، اما این جریان اگر تشدید نشده باشد، هم‌چنان با‌‌ همان قوت قبلی ادامه دارد و بسیاری از افراد نخبه و بااستعداد ایرانی برای دستیابی به امکانات و رفاه بیشتر یا بهره‌مندی از فرصت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی گسترده‌تر، راهی کشورهای صنعتی می‌شوند و تعداد زیادی از آن‌ها نیز برای مدت‌های طولانی یا حتی تا پایان عمر در آنجا می‌مانند.

جذب حداکثری که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند، به‌یقین شامل حال همه گروه‌ها و نه‌فقط طیف‌های سیاسی می‌شود،‌ با این رویکرد، دانشمندان جوان ایرانی که فارغ از گرایشات سیاسی، عزم رفتن به آن سوی مرز‌ها را دارند‌، نیز باید در این جذب حداکثری دیده شوند.

مستند «میراث آلبرتا» با نگاهی موشکافانه به این موضوع، به بررسی مهاجرت دانشجویان به‌طور کلی و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به‌طور خاص می‌پردازد؛ دانشگاهی که بسیاری از نخبگان علمی و فنی ایران در آن تحصیل می‌کنند و هریک می‌توانند موتور محرکه بخشی از دانش و فناوری این مرز و بوم باشند، زیرا نیروی انسانی بهترین و مهم‌ترین سرمایه هر ملتی محسوب می‌شود و نباید به‌سادگی از آن گذشت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس