کد خبر 399712
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱

عربستان و ترکیه بار دیگر در راستای منافع خود تلاش دارند تا تروریست‌های داعشی را تقویت کنند تا آنچه بر سوریه گذشت این بار در یمن تکرار شود.

به گزارش مشرق، روز گذشته 4 عامل انتحاری دو مسجد «الحشحوش» و «بدر» در شهر صنعا پایتخت یمن را هدف حمله قرار دادند که در این حملات 137 کشته و 340 زخمی برجای گذاشت.

گروه تروریستی داعش در یمن که به تازگی اعلام موجودیت کرده مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است. محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله پس از این جنایت اعلام کرد که این حمله با هماهنگی عربستان سعودی انجام شده است.

اما سوال اینجاست که چرا بار دیگر ریاض و رژیم آل سعود متهم اصلی این حملات تروریستی شناخته شدند؟

 محمد عبدالسلام پس از آنکه چندی پیش سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفته بود که از گزینه نظامی برای حمایت از رئیس جمهور فراری یمن استفاده می‌کند، عربستان را متهم شماره یک حمله جمعه خونین صنعا معرفی کرد.

چراکه وی به خوبی می داند عربستانی‌ها نه ارتشی توانمند دارند که بتوانند روی آن حساب کنند و نه نیروهای مسلح تاثیرگذاری در یمن که توان مقابل رودر رو با نیروهای مردمی بلکه تنها ابزار سعودی‌ها تروریست‌های تکفیری هستند که سال‌هاست برای تامین منافع خانواده سلطنتی سعودی درحال قتل عام مردم بی‌گناه خاورمیانه‌اند.

تلویزیون المیادین در گزارشی از حمله خونین دیروز در صنعا تاکید کرد که این حمله ترجمه‌ای از تهدیدات علیه انصارالله بود تا فتنه جنگ مذهبی را این‌بار در کشور یمن برافروزند.

باید این سوال را مطرح کرد که واقعا زنان، کودکان و مردم بی‌گناه در کجای معادلات قدرت هستند که با نقشه سعودی‌ها و اجرای تکفیری‌ها این‌گونه قتل‌عام می‌شوند؟

سعودی‌ها پس از باختن عرصه سیاسی یمن به انصارالله همچون همیشه مهره‌های خود را وارد بازی کرده‌اند تا همچون سوریه و عراق، این بار یمن را هم تبدیل به زمین سوخته کنند و در این مسیر ابای ندارند که همچون سوریه نزدیک به 200 هزار نفر کشته شوند.

آنها که خود را رهبر جهان اسلام و مالک شبه جزیره می‌دانند تحمل این را ندارند که کسانی غیر از مزدوران خودشان بر یمن و سرنوشت این کشور مهم جهان عرب حاکم ببینند و حالا که دستشان از قدرت کوتاه شده می‌خواهند یمن را ویران کنند.

در این میان ترکیه نیز که حامی سنتی داعش است و همکاری و هماهنگی قابل توجهی با این تروریست‌ها دارد وارد بازی یمن شده و ریاض برای آنکه ضعف‌های خود را جبران کند از آنها دعوت کرده تا به خون بازی یمن بیایند تا تجربه موفقشان در قتل‌عام مردم سوریه را این بار در یمن تکرار کنند.

سعودی‌ها که به دلیل پول‌های بادآورده نفتی ماجراجو شده‌اند و تبعات جنایات خود را از یاد می‌برند، آنها همانند کسانی شده‌اند که در حال غرق شدن هستند و برای نجات خود به هرچیزی چنگ می‌زنند، از دامن اسرائیل تا دشداشه تروریست‌های تکفیری اما دو نکته را فراموش کرده‌اند، اول اینکه صبر ملت‌های مسلمان منطقه اگر لبریز شود دودمان خانواده خون‌خوار سعودی از فیصل گرفته تا سلمان به باد خواهد رفت و در روز واقعه همچون دوستانشان در جرف الصخر،‌ القصیر و تکریت فریادرسی‌ برایشان نخواهد ماند  و دوم اینکه خداوند در قرآن وعده داده زمین برای صالحان به ارث خواهد ماند و مطئن باشند که آنها صالحان زمین نبوده‌اند و نخواهند بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسین ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
    0 0
    اشکال نداره . خوب ! ما داریم مذاکره میکنیم .
  • بی نام ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
    0 0
    چه سایت مزخرفی دارین.همه بدن و فقط شما خوبین
  • علی ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
    0 0
    انصارلله باید جواب دندان شکنی به عربستان وترکیه بدهد چشم در مقابل چشم
  • ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
    0 0
    تویی که خودتو زدی به کوری و بدون دلیل تیکه میندازی... به خون این همه بیگناه که ریخته شده توجه نکردی اونوقت هرچی توی ذهنت گذرا میگذره رو میگی
  • امیر عامر ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
    0 0
    مگه شرف وعزت ملی چیه !مگه کاردرستی چیه!بابا این عربا و عثمانیا اینقدر هراسان شده اند که برای اعلام وجود درمقابل اقتدار ایران هر بی شرفی را انجام میدهند.. بنازم به شرف ایرانی و اقتدار ایران
  • ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
    0 0
    مگه مجبورت کردن بیای تو یه سایت مزخرف !؟ مشرق حامی مقاومته و مقاومت مزخرف نیست مقاومت عزت و شرافت و امنیت به ارمغان میاره
  • هموطن ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
    0 0
    این ادم بی نام بنظر میرسد جز منافقین باشد که هرجا بنفعشان است مثل زن رجوی روسری از سرش بر میداره وهرجا به ضررش است دست در دست دوستان وهابی خود میگذاره اف بر غیرتت به تو میگن ادم بمیری
  • پسر ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
    0 0
    ترکیه و عربستان روزی نتیجه این کارش خواهند دید آه مظلوم رو زمین نمیمونه
  • ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
    0 0
    پس خون مظلومان چی میشه.
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
    0 0
    این شرف نتیجه دین ماست نه نژاد ما.
  • علیرضا ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
    0 0
    قطع صادرات گاز می تواند ترمز ترکیه راکه اجرا کننده ی سیاست های اسراییل وامریکا شده بکشد و آنها را بفکر وادارد تا دست از سیاستهاو اعمال جنایت کارانه وخائنانه شان بکشند.
  • ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
    0 0
    و اینجاست که ارتباط و وحدت دو خط ضد اسلامی لاییسم و وهابیت نمایان میشود
  • عباس م 61 ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    0 0
    با قسمت دوم حرفت کاملا موافقم. مشرق بعدا اینم بزن غیر قابل انتشار خوب.
  • ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    0 0
    چه ربطی داره مرد حساب. می تونیم هم مذاکره کنیم هم سبیل اونایی که باید دود داد رو دود بدیم!
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    0 0
    انصافا اگر امروز مسلمان نبودیم، همچین اقتداری داشتیم؟؟؟ داداش من بی خیال نگاه ناسیونالیستی باشیم و خدا رو بچسبیم.
  • اصلاح طلب امت جدش ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    0 0
    خیلی متاسفم که به جای بازوی ابوالفضلی شیعیان دلیر منطقه همه چی رو به لبریز شدن صبر و وعده ی خدا در قرآن حواله می کنید . ایهاالناس فرانسه یا بریتانیا اندازه یک استان ماهستند که کلی کشور اقماری شون (مثل کنگو و هند) رو اداره می کنند. یعنی ما نمی تونیم ؟ البته اگر پاکدستی بعضی ها تموم بشه
  • شاهين ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
    0 0
    باسلام . ما ايراني هستيم و مسلمان و شيعه غيرتمند ، به ياري خدا در آينده اي نزديك ريشه وهابيها و نوچه هاي آنها را در خاورميانه خواهيم كند . آنها با اين اعمال جنايتكارانه نمي توانند مدت زيادي حكومت كنند و وعده الهي بزودي محقق ميشود .
  • انصار الله ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
    0 0
    خداوند پشتيبان مردان مسلمان شيعه وسني متحد درجنگ عليه سعوديهاي كافر و از خدا بي خبر باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس