کد خبر 399653
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۸

یک سناتور آمریکایی تاکید کرد که اگر شورای امنیت سازمان ملل پیش از آنکه کنگره آمریکا توافق هسته‌ای ایران را تصویب کند، با لغو تحریم‌ها موافقت نماید، منابع مالی سازمان ملل از سوی آمریکا با خطر روبرو خواهد شد.

به گزارش مشرق، لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه کارولینای جنوبی شب گذشته در مصاحبه با فاکس نیوز تصریح کرد که 22 درصد منابع مالی سازمان ملل از طریق مالیات دهندگان آمریکایی تامین می شود و من مسئول این حساب هستم. من نمی خواهم اجازه دهم تا سازمان ملل مسیری برای دور زدن کنگره آمریکا برای توافقی باشد که به ضرر موجودیت اسرائیل و منافع ملی ما است.

کنگره آمریکا هم اکنون در حال کار بر روی طرحی است که هرگونه توافق هسته ای با ایران را ملزم به تصویب نهایی کنگره خواهد کرد. گراهام در ادامه گفت: اگر سازمان ملل تحریم ها را لغو کند، این مساله موجب به حاشیه رانده شدن کنگره خواهد شد و در نهایت منجر به واکنش خشونت آمیز علیه سازمان ملل می شود که کاهش بالقوه منابع مالی شامل آن خواهد بود.

انتظار می رود آمریکا امسال 654 میلیون دلار از منابع مالی سازمان ملل را تامین کند و گراهام رئیس کمیته فرعی کمیته تخصیص بودجه سنای آمریکا در امور خارجی است. گراهام تاکید کرد که توقف تامین منابع مالی سازمان ملل را به طرح های تامین مالی خواهد افزود اگر سازمان ملل پیش از تصویب توافق هسته ای ایران، اقدام به لغو تحریم ها کند.

این نخستین باری نیست که آمریکا از منابع مالی آمریکا به عنوان اهرم فشاری بر سازمان ملل استفاده می کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
    0 0
    فروپاشی اخلاق سیاسی که میگن همینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس