کد خبر 399631
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳

وزیر امور خارجه ایران گفت که دور بعدی مذاکرات هسته‌ای که قرار است چهارشنبه هفته آینده آغاز شود در لوزان سوئیس برگزار شده و تا یکشنبه ادامه خواهد یافت.

به گزارش مشرق، "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران گفت که دور بعدی مذاکرات هسته‌ای که قرار است چهارشنبه هفته آینده آغاز شود در لوزان سوئیس برگزار شده و تا یکشنبه ادامه خواهد یافت.

ظریف در پایان مذاکرات و در هنگام ترک هتل در جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات پیشرفت خوبی داشت. بحث‌های خوبی در مذاکرات سنگین این دور از گفت‌وگوها مطرح شد.

وی گفت: هفته آینده به همین‌جا بازمی‌گردیم. برای بسیاری از موضوعات مطرح شده راه حل وجود دارد و راه‌حل‌هایی پیدا شده است.

ظریف ادامه داد: از آنجایی که هیات امریکایی رسما اعلام کرده است که نیاز به هماهنگی‌های داخلی بیشتری درگروه 1+5 وجود دارد ، ادامه مذاکرات به هفته آینده در شهر لوزان سوئیس موکول شد.

مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 در لوزان که عمدتا به مذاکره میان دیپلمات‌های ایران و آمریکایی گذشت امروز (جمعه) پایان یافت.

سید عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد کشورمان، گفت: "طی چند روز گذشته مذاکرات بسیار جدی و فشرده‌ای بین هیات‌های ایران و ١+٥ صورت گرفته است. اکنون زمانی است که نیاز به رایزنی‌ها و هماهنگی‌های بیشتری وجود دارد و به همین منظور وزرای خارجه آمریکا و کشورهای اروپایی فردا در برلین دیدار خواهند کرد و سپس بعد از نوروز و تحویل سال جدید مذاکرات مجددا از چهارشنبه 5 فروردین ماه 94 از سرگرفته خواهد شد."

مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 از 24 اسفند در لوزان، سوئیس، آغاز شده و تا امروز (جمعه) ادامه داشت.



منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس