کد خبر 398674
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶

رئیس جمهور سوریه در دیدار وزیر اقتصاد کشورمان با بیان اینکه هیچ گزینه‌ای جز دفاع از وطن، در اختیار نداریم، گفت: هر گونه تغییری در مواضع بین‌المللی به شرطی که صادقانه و عملی باشد، مثبت است.

به گزارش مشرق، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در دیدار با «علی طیب نیا» وزیر اقتصاد و دارایی کشورمان در دمشق بر لزوم گسترش روابط اقتصادی بین ایران و سوریه تاکید کرد.

رئیس جمهوری سوریه گفت: حمایت‌های کشورهای دوست و در رأس آن‌ها ایران، تاثیر زیادی در تقویت پایداری ملت سوریه داشت.

بشار اسد همچنین بر اهمیت ادامه یافتن روابط راهبردی اقتصادی بین سوریه و ایران که به نفع هر دو ملت است تاکید کرد.

وی خواستار ایجاد زیربنای روشن و ساز و کارهای همکاری اقتصادی بین دو کشور شد.

وزیر اقتصاد و دارایی ایران نیز در این دیدار گفت: پیوندهای سوریه و ایران در همه زمینه‌ها، گسترده و ریشه دار است و گسستنی نیست.

طیب نیا با بیان اینکه تهران به ایستادگی در کنار ملت و دولت سوریه ایمان دارد، دمشق را همواره طرف اصلی رویارویی با طرح‌های صهیونیستی در منطقه خواند و افزود: پیروزی در مقابله با جنگ تروریستی، عامل اصلی بازگشت امنیت و آرامش به کشورهای منطقه به شمار می‌رود.

بشار اسد همچنین در واکنش به سخنان اخیر «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا گفت: همچنان به سخنان گوش می‌دهیم و باید منتظر عمل آن‌ها باشیم.

وی پس از دیدار وزیر اقتصاد ایران گفت: ما تنها به صدای ملت سوریه گوش ‌می‌دهیم و هر چیزی که از خارج بیاید تنها به مثابه حباب (روی آب) است. 

رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه هیچ گزینه‌ای جز دفاع از وطن، در اختیار نداریم، گفت: هر گونه تغییری در مواضع بین‌المللی به شرطی که صادقانه و عملی باشد، مثبت است. تغییر حقیقی در مواضع کشور‌ها با متوقف ساختن حمایت‌های لجستیکی و سیاسی از تروریست‌ها آغاز می‌شود.

 
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس