کد خبر 398578
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸

مسؤولان ارتش آمریکا ادعا کردند که با توجه به تحرکات روسیه درباره اوکراین و کریمه، به زودی به منظور اعلام حمایت آمریکا از متحدان اروپایی اش، گردانی نظامی را برای انجام رژه 1770 کیلومتری در داخل در خاک شش کشور اروپایی به حرکت در می آورند.

به گزارش مشرق، روزنامه «استِرس اند استریپس» "Stars and Stripes" متعلق به ارتش آمریکا در این خصوص اعلام کرد این اقدام کاملا نشان دهنده هماهنگی و همکاری آمریکا با اعضای ناتو است و نیز بیانگر این است که متحدان برای انتقال تسلیحات نظامی به داخل مرزهای یکدیگر آماده هستند.
نیروها و ماشین آلات نظامی و زرهی از پایگاه نظامی سه کشور استونی، لیتوانی و لهستان به حرکت در آمده و با عبور از لاتو و جمهوری چک به شهر ویلسک خواهند رسید که در فاصله ۶۴ کیلومتری مرز جمهوری چک در خاک آلمان قرار دارد.
در این رژه، زره پوش های استرایکر که وزن هرکدام 18 تن است و معمولا با قطار حمل می شوند شرکت خواهد کرد.
همچنین نیروی هوایی ارتش آمریکا نیز اقدام غیرمعمولی انجام داد  که در آن  جنگنده های دوازده فروند جنگنده A10  به پایگاه هوایی در آلمان منتقل شد. همچنین، ماه کنونی، صدها تانک  و ماشین نظامی به لاتویا برای پیوستن به ۳۰۰۰ نفر از سربازان اعزامی از "فورت استوارت” در ایالت جورجیای آمریکا منتقل شدند .
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس