کد خبر 398547
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴

پس از اینکه آمریکا اعلام کرد که آماده است با رئیس جمهور سوریه وارد مذاکره شود، آلمان نیز با برگزاری نشست احتمالی در «برلین» به صف موافقان مذاکره با دمشق می‌پیوندد.

به گزارش مشرق، آلمان این هفته میزبان نشستی خواهد بود که در آن راهکار سیاسی بحران سوریه بررسی خواهد شد.

روزنامه «الأخبار» لبنان گزارش داد که قرار است نمایندگان فرانسه، آمریکا، انگلیس، مصر و کشورهای اسکاندیناویایی در این هفته نشستی را برای حل سیاسی بحران سوریه برگزار کنند.

در حالی چرخش مواضع کشورهای غربی آغاز شده است که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا یکشنبه (25 اسفند) اعتراف کرد که برای حل بحران سوریه باید با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه گفت‌وگو کرد.

این اظهارات کری در حالی مطرح شد که واشنگتن برای مدتها خواستار کناره‌گیری اسد از قدرت بود اما اخیراً پیدایش تکفیری‌های «داعش» و دیگر گروههای افراطی ترس و واهمه‌ای را در غربی‌ها به ویژه آمریکا به وجود آورده از اینکه اگر اسد از قدرت برکنار شود ممکن است گروههای افراطی رشد پیدا کنند.

برخلاف اظهارات پیشین مقامات آمریکایی، کری اینبار در مصاحبه خود ادعاهای پیشین مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه اسد مشروعیت خود را از دست داده است را تکرار نکرد.

در همین راستا، مسئولان فرانسه نیز اعلام کردند که دیگر کناره‌گیری بشار اسد از مسند ریاست جمهوری اولویت آنها نیست.

برخی از منابع دیپلمات غرب نیز تصریح کردند که مسئولان بلندپایه غربی گفته‌اند که پاریس نیز شرط کناره‌گیری بشار اسد را کنار گذاشته است.

این منابع در ادامه اظهارت خود افزودند که مسئولان غربی به «تماس های غیرخصمانه» سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و سوریه اشاره و تأکید کردند که این تماس‌ها پس از آغاز حملات هوایی «ائتلاف» آغاز شده است

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس