کد خبر 398356
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه‌ای به وزیر صنعت اعلام کرد: واضح است که با آنکه شما از مسئولین مستقیم اجرایی و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی هستید با چنین عملکردی نمی‌توانید داعیه حمایت از آن را داشته باشید.

به گزارش مشرق، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه‌ای به وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام کرد: واضح است که با آنکه شما از مسئولین مستقیم اجرایی و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی هستید با چنین عملکردی نمی‌توانید داعیه حمایت از آن را داشته باشید.

در این نامه خطاب به محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت معدن و تجارت دولت یازدهم آمده‌است: با روی کار آمدن دولت یازدهم جمهوری اسلامی و پس از گذشت 36 سال از قیام مردم علیه استبداد و ظلم و ستم شاهنشاهی، آنچه که بارها به وضوح مورد تاکید رهبران جمهوری اسلامی قرار گرفته است تکیه بر توانایی‌های داخلی و توجه به مصالح عمومی ملت برپایه ی ساخت مستحکم درونی نظام بوده است.

گذر سالیان و وضع تحریم‌های ناجوانمردانه همگان را به این باور رساند که اگر کسی  چشم امیدش را متوجه اغیار گرداند لاجرم در زمانی که انتظار ندارد باید تاوان عدم اعتماد به توانایی‌های خود را بپردازد. بر همین اساس هم بوده است که در سال های اخیر توجه مداوم مقام معظم رهبری را به مسئله اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی شاهد بوده‌ایم.

ضمنا اگر مستحضر باشید حدود یک دهه است که جهت‌دهی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کاملا متمرکز بر اقتصاد مقاومتی و توجه به ساخت درونی قدرت بوده است تا جایی که چند سالی است که نام گذاری ابتدای هر سال رنگ و بوی اقتصادی به خود گرفته است.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه ادامه داد: از آنجایی که یکی از نقطه‌های کانونی مدیریتی کشور ما در موضوع اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت معدن و تجارت است و با توجه به سپری شدن حدود نیمی از دوران وزارت حضرتعالی برآن شده‌ایم تا از شما که در هنگام رای اعتماد مجلس به عنوان پدر صنعت ایران معرفی شده‌اید، مطالبه کنیم که چه گام‌هایی را در راستای پیشبرد اقتصاد مقاومتی برداشته‌اید.

آیا بستن قرار داد با شرکت فیلیپ موریس برای واردات 12 میلیارد نخ سیگار مارلبورو مطابق سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی است؟ واردات بی‌رویه شکر و برنج و سایر اقلام مصرفی که توانایی تولید آن در کشور موجود بوده است  اما با دستورات حضرتعالی تولید داخلی آن لگدمال شده چه نشانی از اقتصاد مقاومتی دارد؟ تعداد بی‌شمار خودرو‌های لوکس بالای 2هزار 500 سی‌سی به دستور وزارت فخیمه را جزء اقتصاد مقاومتی بدانیم یا لغو ممنوعیت ورود خودروهای خارجی را؟ اتکا به قدرت درونی کشور از کاهش تعرفه صادرات آب پنیر، آدامس و سبزیجات به ترکیه و در قبال آن کاهش تعرفه برای واردات صنعتی و ماشین آلات صنعتی و لباس از این کشور بیرون می‌آید؟ یا آنکه مستلزم توجه به بسیاری از مسائل دیگر است که متاسفانه مغفول مانده است.

این موارد را اضافه کنید به سایر اقدامات و دستوراتی که متاسفانه نام وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت را در دوران وزارت شما محدود به قسمت آخر آن یعنی تجارت و آن هم منحصرا واردات غیر ضرور کرده است.

در ادامه این نامه آمده است: واضح است که با آنکه حضرتعالی از مسئولین مستقیم اجرایی و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی هستید با چنین عملکردی نمی‌توانید داعیه حمایت از آن را داشته باشید. بسیج دانشجویی دانشگاه تهران این آمادگی را دارد تا همزمان با آغاز سال جدید و در اولین فرصت ممکن بستر لازم را برای ارائه توضیحات حضوری شما در زمینه تلاش‌ها و کوشش‌هایی که در راستای اقتصاد مقاومتی متعهد به انجام آن هستید را در دانشگاه تهران فراهم کند.

اگر حضور حضرتعالی به عنوان یکی از مسئولین بلا واسطه امر تا آنجا صعب و سخت می‌نماید که امکان پاسخگویی رودر رو به قشر دانشجو نیز وجود ندارد خواهشمندیم تا کتبا ما را از آنچه که در حوزه اختیارات وزارتی شما بوده و برای امر تقویت اقتصاد مقاومتی به کار بسته‌اید مطلع فرمائید تا اذهان دانشجویان نسبت به تلاش‌ها و کوشش‌های حضرتعالی بیدار و آگاه شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس