یک مقام امنیتی دولت سابق آمریکا در یادداشتی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران،‌ بر لزوم نقش‌آفرینی کنگره در هرگونه توافق احتمالی تاکید کرد.

به گزارش مشرق، معاون مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید تاکید کرد که دولت باراک اوباما توافق بد با ایران را بهتر از عدم توافق می‌داند.

الیوت آبرامس در یادداشتی در «نیویورک دیلی نیوز» نوشت: «خصومت دولت اوباما به انتقادات و تمایلش برای اینکه منتقدان را جنگ طلب بخواند به کنگره هم گسترش پیدا کرده است

وی با حمایت از ارسال نامه 47 سناتور آمریکایی به مقامات ایرانی و «وطن پرست» خواندن آنها نوشت: «وقتی اکنون پایگاه اینترنتی کاخ سفید را کلیک کنید، یک طومار برای محاکمه سناتورها به اتهام خیانت را می‌یابید. بر اساس قانون اساسی سناتورها حق اظهارنظر عمومی و ارسال نامه به یک کشور خارجی را دارند».

وی با اشاره به بیانیه ظریف درباره ارسال نامه 47 سناتور آمریکایی و تاکید او بر اینکه مذاکرات هسته‌ای بر اساس حقوق بین‌الملل و نه حقوق داخلی آمریکا در حال پیگیری است،‌اشاره کرد و نوشت: «او کاملا در اشتباه است همانطور که کری هم این موضوع را تایید کرد. به نظر می‌رسد ظریف فکر کرده توافقی که هرگز در کنگره تصویب نشده در آمریکا اجباری و الزام آور است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس