کد خبر 398192
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶

منابع دیپلمات غربی گفتند: نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه چند روز قبل به مقامات غربی گفت که کناره‌گیری بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه از قدرت، دیگر پیش شرط فرانسه برای آغاز مرحله انتقالی در این کشور نیست.

به گزارش مشرق، منابع دیپلمات غربی روز گذشته به روزنامه الحیات چاپ لندن گفتند: استفان دی مستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه چند روز قبل به مقامات غربی گفت که کناره‌گیری بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه از قدرت، دیگر پیش شرط فرانسه برای آغاز مرحله انتقالی در این کشور نیست.

این منابع همچنین افزودند که مقامات غربی از رایزنی‌های غیر خصمانه بین سرویسهای اطلاعاتی آمریکا و سوریه بعد از آغاز حملات ائتلاف بین المللی داعش در شمال شرق این کشور خبر داده اند.

دیپلماتهای غربی همچنین افزودند که تفسیر سخنان چند هفته قبل دی میستورا در وین مبنی بر اینکه بشار اسد باید بخشی از راه حل پایان دادن به خشونت در سوریه باشد را درک کرده اند.

این در حالی است که روز گذشته «جان برنان» رئیس سازمان سیا  به شکست این کشور در براندازی نظام سوریه اعتراف کرد و گفت: آمریکا و روسیه خواستار از بین رفتن نهادهای حکومتی سوریه نیستند.

وی افزود: واشنگتن نمی‌خواهد تندروها بر دمشق مسلط شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس