کد خبر 398156
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی بی اس» تصریح کرد که تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ غیرمحتمل است زیرا این اقدام غیرسازمنده خواهد بود.

به گزارش مشرق، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا که یکشنبه شب (امشب) برای دور مهم مذاکرات با ایران عازم «لوزان» سوئیس می‌شود، در مصاحبه با شبکه «سی.بی.اس» تأکید کرد، زمان در گذر است و این آخرین شانس برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران است.

وی همچنین درباره تمدید مذاکرات هسته‌ای گفت که تمدید مذاکرات غیرمحتمل است زیرا غیرسازنده است و ادامه داد: ما بسیار معتقدیم که قرار نیست هیچ چیز در ماه آوریل، مه یا ژوئن رخ بدهد که حکایت از آن داشته باشد تصمیماتی که ما تاکنون (درباره برنامه هسته‌ای ایران) نتوانستیم بگیریم را می‌توانیم بعد از این زمان بگیریم.

کری درباره نامه سناتورهای آمریکایی به ایران و تأثیری که می‌تواند بر روند مذاکرات داشته باشد، تأکید کرد: وقتی یکشنبه شب برای اولین بار با محمد جواد ظریف (در لوزان سوئیس) دیدار و گفت‌وگو کنم، درک بهتری از جایی که در حال حاضر (در فرایند مذاکرات) قرار داریم، به دست خواهم آورد.

وزیر خارجه آمریکا درباره نامه سناتورهای جمهوری خواه آمریکا به ایران گفت: آنچه که می‌دانم این است که این نامه دقیقاً با با هدف مداخله در این مذاکرات طراحی شده بود.

کری ادامه داد که قصد ندارد بخاطر این اقدام سناتورهای جمهوری‌خواه عذرخواهی کند و گفت: من قصد ندارم بخاطر یک اقدام غیرقانونی و بدون فکر برخی افرادی که تازه 60 روز است وارد سنا شده‌اند، عذرخواهی کنم. اینکار نامناسب است.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: من به وضوح توضیح می‌دهم که کنگره حق تغییر یک توافق اجرایی را ندارد.

کری تأکید کرد که تا این نقطه از زمان، مذاکره‌کنندگان 1+5، پیشرفت‌هایی را در زمینه محدود کردن فناوری هسته‌ای ایران حاصل آورده‌اند اما هم‌اکنون زمان آن رسیده است که تصمیمات سیاسی سخت و جدی اتخاذ شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس