کد خبر 398154
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵

با حکم رئیس رسانه ملی و رئیس سازمان بسیج مستضعفین به سمت ریاست مرکز بسیج صداوسیما منصوب شد.

رئیس مرکز بسیج صداوسیما منصوب شد+عکسبه گزارش مشرق، مراسم تکریم از خدمات دکتر جعفری و معارفه برادر بسیجی محمود عاطفی رئیس جدید مرکز بسیج صداوسیما با حضور سردار نقدی، معاونان، مدیران ارشد، بسیجیان و کارکنان رسانه ملی، روز دوشنبه 25 اسفند93 در سالن شهید رضوان مرکز بسیج صداوسیما برگزار می‌شود.

با انتصاب مسئول جدید بسیج صداوسیما و ابلاغ مأموریت­های خاص رسانه­ای، دور جدید فعالیت­های بسیجیان رسانه ملی رقم خورد.

به دنبال انتصاب علی‌اصغر جعفری به سمت معاون سرمایه انسانی سازمان، محمود عاطفی ریاست مرکز بسیج رسانه ملی را عهده­دار شد. وی پیش‌ازاین نیز از سال 1376، بیش از یک دهه مسئولیت مرکز بسیج سازمان را عهده­دار بود. گسترش کمی و کیفی بسیج سازمان و ایفای نقش مؤثر بسیج در عرصه مأموریت‌های رسانه ملی به‌خصوص حوزه برنامه­‌سازی در این دوره صورت گرفت.

در سال­های مسئولیت عاطفی در مرکز بسیج سازمان با سازمان‌دهی تیم‌­های برنامه­سازی و تولید فنی، بسیجیان رسانه ملی، حضور گسترده­ای در پوشش اخبار بحران‌های منطقه ازجمله عراق، افغانستان، جنگ33 روزه لبنان داشته­‌اند که در انجام این مأموریت­‌ها، وی شخصاً دوشادوش نیروهای اعزامی حضور داشته است. ارسال 24 کامیون کمک­های اهدایی کارکنان سازمان به مردم زلزله‌زده بم و احداث یک باب مدرسه به نام شهدای رسانه ملی در منطقه  از جمله فعالیت‌های ماندگار بسیج سازمان در آن دوران بوده است. تدوین و اجرای برنامه‌های حفظ و انسجام کارکنان بسیجی و برنامه‌ریزی برای میزبانی 5 شهید گمنام عملیات بدر در مسجد بلال، بخشی از عمده فعالیت‌های فرهنگی و اثرگذار دوران مسئولیت عاطفی بوده است. عاطفی پس‌ازاین دوره به‌عنوان مدیرکل روابط عمومی سازمان و پس‌ازآن به‌عنوان مدیرکل امور مجلس صداوسیما فعالیت داشته است. وی از سال گذشته با حکم رئیس محترم ستاد کل نیروهای مسلح، به‌عنوان رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس منصوب و مشغول به کار است.

عاطفی تهیه‌کننده ارشد تلویزیونی و در میان هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون چهره‌ای شناخته‌شده است. دو تن از برادران وی شهید و نیز دو تن دیگر از جانبازان دفاع مقدس و خود وی از رزمندگان و جانباز 50 درصد است.

دوره 4 ساله مدیریت علی‌اصغر جعفری در بسیج رسانه ملی را می‌توان یکی از دوره‌های پرافتخار بسیج صداوسیما نامید؛ در خلال سال‌های 89 تا 93، علی‌رغم نوپایی ساختار و تنگناهای مالی، با بهره‌گیری از روحیه بسیجی و مدیریت جهادی، ضمن تغییر مأموریت، اصلاح ساختار، ایجاد سازوکار لازم برای حرکت در پارادایم جدید، همپای حفظ و گسترش فعالیت‌های جاری، کاری سخت و طاقت‌فرسا بود؛ اما با توجه به روحیه انقلابی مجموعه مدیران، فرماندهان، کارکنان ستادی و اعضای بسیج، آنچه به ثمر نشست فراتر از پیش‌بینی‌ها و طراحی‌های اولیه بود.

ارتقاء و تثبیت سازمان کار، ساختار اداری، جذب، سازمان‌دهی اعضاء قبلی و رشد 60 درصدی جذب، ورود تخصصی به حوزه‌های تولیدی اعم از رادیویی، تلویزیونی، سایبری، موسیقی و سرود، راه‌اندازی قرارگاه‌های رسانه‌ای راهیان نور، مقابله با تهدیدات نرم، رزمی عملیاتی، راه‌اندازی المپیاد ورزشی، کتابخانه و آرشیو تخصصی، ایجاد مدیریت‌های جدید فرهنگی، اردویی، ورزشی، مقاومت مردمی و آموزش نظامی (عملیات)، اطلاعات و برنامه‌ریزی، بازرسی و ارزشیابی، گردان‌های تخصصی سایبری، تولیدات رادیویی و مقابله با تهدید نرم، بخشی از این توفیقات است.

بسیج صداوسیما امروزه با برخورداری از 16 هزار نفر عضو، 1000 سرحلقه آموزشی و برنامه‌ریزی و شکل‌گیری حلقه‌های صالحین و از بعد تولید برنامه 30 سریال (الف) در دست تولید، 23 تله‌فیلم، دو مجموعه بلند انیمیشن به‌عنوان بلندترین انیمیشن جمهوری اسلامی ایران، 9 مستند بین‌المللی، 34 مستند داخلی، 50 قطعه موسیقی و کلیپ و بیش از 1000 برنامه نمایشی رادیویی در قالب سازمان دوم رسانه‌ای گام‌های مثبت و مؤثری را برداشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    0 0
    ما که نفهمیدیم بازنشسته ها طبق پیوست حکم رهبری به سرافراز باید بروند با فقط آنهایی که باید بروند می روند!!!!!! ظاهرا که خیلی ها برگشته اند با سابقه های طولانی!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس