کد خبر 397811
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱

کمپانی دیزنی استعمال دخانیات در فیلم های ابرقهرمانی مارول را ممنوع کرد.

به گزارش مشرق، یک قانون قدیمی در دیزنی وجود دارد که به موجب آن در فیلم های رده PG-13 به پایین استعمال دخانیات ممنوع است. این به نوعی پرستیژ برای کمپانی تبدیل شده و ادعا می شود که میراثش از موسس آن، والت دیزنی به جا مانده است. والت دیزنی علیرغم این که سیگاری بود هیچ گاه در برابر بچه ها لب به سیگار نزد و این رویکرد حالا در فیلم های این کمپانی با یک تبصره وجود دارد. فقط به دلایل تاریخی می شود استعمال دخانیات را نشان داد. اما همان هم محدودیت هایی دارد. به طوری که برای ساخت «نجات آقای بنکس»، جان لی هنکاک می خواست به مقوله تدخین والت دیزنی هم اشاره کند اما به خاطر همین محدودیت ها مجبور شد در دو پلان دیزنی را فقط در حال خاموش کردن سیگار نشان دهد.

چیزی که تازگی دارد اما نه این قانون منع سیگار و دخانیات، بلکه تسری آن به دنیای ابرقهرمانان مارول است. تا پیش از این تصمیم به ادعای جینا شولر که یک متخصص سلامت است، 43 درصد از فیلم های ابرقهرمانی مارول که توسط کمپانی دیزنی ساخته می شود به نوعی دارای صحنه های استعمال دخانیات هستند. حالا خبر رسیده که مسولان دیزنی استعمال دخانیات در فیلم های ابرقهرمانی مارول را هم ممنوع کرده اند. طبیعتا پیش بینی می شود که آمار مذکور با این قانون در فیلم های آینده کاهش پیدا کند.

«انتقام جویان: عصر آلترون ها» جدیدترین همکاری کمپانی های دیزنی و مارول است که در فصل تابستان راهی پرده های نقره ای سراسر دنیا خواهد شد.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس