کد خبر 397485
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴

فروپاشی داعش در الحویجه و الرشاد واقع در استان کرکوک،‌ تکمیل عملیات پاکسازی شمال سامراء و اقدام داعش در اعدام ۳۸ عضو خود به سبب فرار از جبهه‌های جنگ از جمله اخبار مربوط به عراق است.

به گزارش مشرق، نیروهای پیشمرگه منطقه کردستان عراق از فروپاشی گروه تروریستی داعش در الحویجه و الرشاد خبر دادند و از افراد فریب خورده خواستند از این گروه جدا شوند.

جلال شیخ ناجی مسئول اطلاعاتی نیروهای پیشمرگه منطقه کردستان عراق گفت: اعضای داعش در مناطق الحویجه،‌ناحیه الرشاد و غرب و جنوب کرکوک در حالتی از فروپاشی و هرج و مرج و سردرگمی به سر می‌برند.

وی از "تمام افرادی که فریب خورده‌اند و دستانشان به خون بیگناهان آلوده نیست"، خواست "فورا از گروه داعش خارج شده و زندگی عادی خود را تحت حمایت نیروهای پیشمرگه از سربگیرند".

وی در گفت‌وگو با المدی پرس اظهار داشت: بیشتر سرکردگان گروه تروریستی داعش از شهر الحویجه در 55 کیلومتری غرب کرکوک و ناحیه الرشاد در 65 کیلومتری کرکوک و حومه آن به سمت موصل، سوریه و دیگر مناطق گریخته‌اند.

مناطق جنوب و غرب کرکوک از دهم ژوئن 2014 میلادی تحت سیطره تروریست‌های داعش قرار گرفتند و تعداد آوارگان این مناطق به حدود نیم میلیون نفر رسیده است.

هلاکت 16 تروریست داعش و پاکسازی جاده مواصلاتی الکرمه به غرب بغداد

فرماندهی عملیات بغداد از کشته شدن 16 تروریست داعش از جمله چند تک‌تیرانداز و انهدام 12 مخفیگاه و خنثی شدن 185 بمب در جریان عملیات شهید نجم السودانی برای آزادسازی ناحیه الکرمه در شرق فلوجه و پاکسازی جاده‌ای خبر داد که ناحیه الکرمه را به مناطق غرب بغداد متصل می‌کند.

عبدالامیر الشمری فرمانده عملیات بغداد گفت: هفتمین روز عملیات شهید نجم السودانی در الکرمه به کشته شدن 16 تروریست،‌ انهدام 12 مخفیگاه،‌ پاکسازی هشت منزل از بمب‌های کارگذاشته شده و خنثی‌سازی 185 بمب،‌ انهدام دو تیربار،‌ یک تیربارضد هوایی،‌ انفجار چندین مین ضد تانک و انهدام یک خودروی تروریست‌ها و ضبط یک خمپاره‌انداز منجر شد.

الشمری خاطرنشان کرد: این عملیات همچنین به پاکسازی جاده مواصلاتی از پل الرعود به سمت روستای اللهیب منجر شد.

وزارت کشور عراق پنجم مارس جاری از آغاز عملیات مشترک نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی برای آزادسازی مناطق شرق الکرمه در استان الانبار و موفقیت چشمگیر در ساعات نخست عملیات خبر داده بود.

آزادسازی قریب الوقوع مناطق جنوبی و غربی استان کرکوک

نجم‌الدین کریم استاندار کرکوک از قریب‌الوقوع بودن آزادی مناطق جنوبی و غربی این  استان از اشغال گروه تروریستی داعش خبر داد.

نجم‌الدین کریم گفت: مناطقی که تحت سیطره داعش قرار دارد، به زودی پاکسازی خواهد شد.

وی با اطمینان بخشی به مردم این مناطق از آن‌ها خواست در عملیات بیرون راندن بقایای تروریسم مشارکت کنند.

استاندار کرکوک تاکید کرد: پیروزی نهایی بر داعش در کرکوک بسیار نزدیک است، زیرا روحیه بقایای این گروه از هم فروپاشیده است.

وی با تبریک پیروزی‌های پیاپی نیروهای ارتش و داوطلب مردمی و عشایر در صلاح الدین و الانبار خاطرنشان کرد: گام بعدی باید آزادسازی موصل باشد.

تکمیل عملیات پاکسازی شمال سامراء

دبیرکل گروه مقاومت عصائب اهل الحق از تکمیل عملیات شمال شهرستان سامراء در جنوب تکریت با پاکسازی تمام مناطق شرق رود دجله خبر داد.

قیس الخزعلی اعلام کرد طی این عملیات، 110 نیروی این گروه به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: گروه العصائب حاضر است اراضی آزادشده از اشغال داعش را به عشایر و نیروهای امنیتی در استان صلاح الدین تحویل دهد.

الخزعلی اظهار داشت: عملیات امنیتی که 10 روز طول کشید، به پاکسازی تمام مناطق از لوث گروه‌های تکفیری و هلاکت ده‌ها داعشی تکفیری منجر شد و عملیات شمال سامراء با پاکسازی تمام مناطق شرق رود دجله تکمیل شد.

خالد العبیدی وزیر دفاع عراق هم گفته بود نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی به زودی وارد مرکز شهر تکریت خواهند شد و نبرد آتی، سرنوشت ساز خواهد بود.

به گفته وی، طرح امنیتی تاکنون اهدافش را محقق کرده و نیروهای داوطلب مردمی و عشایر نقش بزرگی در موفقیت آن داشته‌اند.

گروه تروریستی داعش،‌ 11 ژوئن 2014، شهر تکریت، الدور، زادگاه عزت الدوری معاون صدام معدوم و شهر الشرقاط را اشغال کرده بود.

آزادسازی چندین روستای کرکوک از اشغال داعش

نیروهای پیشمرگه منطقه کردستان عراق از آزادسازی چندین روستا در جنوب و غرب کرکوک از اشغال داعش و ادامه عملیات خود برای پاکسازی مناطق باقی مانده از لوث داعش خبر دادند و اعلام کردند تروریست‌ها داعش، در حال فرار هستند.

هشدار شیخ عشیره البونمر به تروریست های تکفیری

خبر دیگر اینکه نعیم الکعود النمراوی شیخ عشیره البونمر در استان الانبار و فرمانده جنگجویان مناطق غربی اعلام کرد نبردهای آتی برای پاکسازی شهرهای استان الانبار،‌ سبب ایجاد رعب و وحشت در تروریست‌های داعش خواهد شد.

وی در گفت‌و‌گو با المدی پرس از اعضای عراقی داعش خواست پیش از آن‌که در درگیری‌ها به هلاکت برسند،‌ خود را تسلیم نیروهای امنیتی عراق کنند.

النمراوی گفت: نیروهای امنیتی شامل ارتش و پلیس به همراه عشایر طی ساعات آینده‌ عملیات نظامی گسترده‌ای را آغاز خواهند کرد که داعش را دچار رعب و وحشت خواهد کرد و تروریست‌ها نمی‌توانند خود را در نبردهای آزادسازی محافظت کنند.

وی افزود: شمار زیادی از سرکردگان داعش پس از فروپاشی تشکیلات این گروه و هلاکت صدها نفر از  اعضایشان،‌از فلوجه و الرمادی و مناطق غربی به سوریه گریخته‌اند.

هلاکت سه تروریست داعشی در شمال تکریت

محمد محمود فرماندار شهر بیجی اعلام کرد نیروهای داوطلب مردمی با دفع حمله تروریست‌های داعش به ایست بازرسی، سه نفر از آن‌ها از جمله دو انتحاری را به هلاکت رساندند.

وی افزود: دو نفر از تروریست‌هایی که به هلاکت رسیدند،‌کمربند انفجاری به خود بسته بودند.

عملیات گسترده و بزرگ نیروهای امنیتی،‌ داوطلب مردمی و عشایر از اول ماه دسامبر(دهم اسفند) با هدف آزادسازی کامل استان صلاح‌الدین از  اشغال داعش آغاز شده است و تا‌کنون مناطق مختلفی از این استان پاکسازی شده است.

اعلام آزادسازی 90 درصد استان صلاح‌الدین

بدرالفحل از نمایندگان گروه موسوم به اتحادالقوی از پاکسازی 90 درصد استان صلاح‌الدین از لوث داعش و بازگشت چهار هزار خانواده به مناطق آزادشده خبر داد.

به گفته وی،‌ هفت هزار نیروی عشایر در استان صلاح‌الدین با تروریست‌های داعش می‌جنگند.

وی از آزادسازی شش شهر استان صلاح‌الدین از مجموع هشت شهر آن و آزادسازی 90 درصد استان صلاح‌الدین خبر داد و ابراز امیدواری کرد صلاح‌الدین به‌‌طور کامل طی روزهای آینده پاکسازی شود.

خبر دیگر اینکه در حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها‌ به روستای عرب جبور تابع منطقه الدوره در جنوب بغداد،‌ دو غیر نظامی کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

شبکه العراقیه هم از بازگشت 250 خانواده به ناحیه العلم پس از پاکسازی آن از لوث داعش و طرح جدید برای کنترل مناطق آزاد شده توسط عشایر خبر داد.

انفجار بمب در شرق بغداد

خبر دیگر اینکه بر اثر انفجار بمب در شرق بغداد کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش السومریه، این بمب در داخل اتوبوسی کارگذاشته شده بود که هنگام نزدیک شدن به ایست بازرسی در منطقه بغدادالجدیده در شرق پایتخت منفجر شد که بر اثر آن یک غیر نظامی کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

آغاز عملیات آزادسازی روستای البشیر و روستاهای ناحیه تازه در جنوب کرکوک

یک منبع امنیتی در استان کرکوک از آغاز عملیات آزادسازی روستای بشیر و روستاهای ناحیه تازه از لوث تروریست‌های داعش در جنوب استان خبر داد.

شبکه العراقیه نیز از ادامه خنثی‌سازی بمب‌های کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها در راه‌ها و خانه‌های مناطق آزاد شده از لوث داعش خبر داد.

این شبکه همچنین اعلام کرد نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی در عملیات خود در الرمادی، 41 تروریست داعشی از جمله 17 انتحاری را به هلاکت رساندند.

تحلیل وزارت دفاع عراق از حمله داعش به الرمادی

وزارت دفاع عراق تاکید کرد حملات اخیر داعش به  الرمادی، تلاش‌های بیهوده و ناامید کننده برای جبران شکست شکست‌هایش در صلاح‌الدین است.

رعد التمیمی مشاور رسانه‌ای وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای که السومریه منتشر کرد، تأکید کرد: داعش آخرین نفس‌هایش را در استان صلاح‌الدین می‌کشد و حملات انتحاری روز گذشته در الرمادی، تلاش‌های بی نتیجه برای جبران فروپاشی و شکست خود در صلاح‌الدین است.

روز گذشته در حملات انتحاری تروریست‌های داعش به شهر الرمادی، 39 نفر کشته و زخمی شدند.

هلاکت سرکرده داعش در ناحیه الریاض و برادرش

یک منبع  امنیتی در کرکوک از هلاکت فردی که امیر داعش در ناحیه الریاض در جنوب غربی استان خوانده می‌شد و برادرش در یک حمله مسلحانه خبر داد.

این منبع افزود: افراد مسلح امروز به منزل حارث شجاع عزو امیر گروه داعش در ناحیه  الریاض حمله کردند که در نتیجه آن وی و برادرش کشته شدند و افراد مسلح پس از این حمله به نقطه نامعلومی رفتند.

داعش 38 تروریست فراری خود را اعدام کرد

خبر دیگر اینکه السومریه از اقدام سرکردگان داعش در اعدام 38 نفر از اعضای خود در موصل به سبب فرار از جبهه‌های جنگ خبر داد.

این تروریست‌ها به سبب فرار از جبهه‌های جنگ در منطقه السلامیه در شرق موصل اعدام و اجسادشان به نقطه نامعلومی منتقل شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    داعشی های نامرد امکان دارد با ایجاد پناهگاههای زیرزمینی درتکریت ومخفی شدن درآنها پس از عبور رزمندگان عراقی از پشت سر به آنان حمله کنند!
  • مهدی مرادیفر ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    اقای امین حیایی انجا چکار میکند .خوب به تصویر نگاه کنید
  • خراسانی ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    ان شا الله پیروزی نزدیک است
  • سارا ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    مرگ بر آمریکا... شنیدم آمریکای مکار، اظهار نگرانی از این پیروزیها کرده ! اظهار نگرانی از شکست داعش. اظهار نگرانی از این نبردهای دلاورانه عراقیها که خارج از برنامه ریزیهای امریکا بوده. ننگ بر آمریکای خبیث

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس