کد خبر 397448
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از احتمال شکست خود در انتخابات روز سه‌شنبه در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

به گزارش مشرق، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل روز پنجشنبه از احتمال شکست خود در انتحابات پارلمانی روز سه‌شنبه خبر داد و از "اسحاق هرتزوگ" رقیب حزب کار خود خواست تا در صورت پیروزی در انتخابات در تمامی جبهه‌ها تسلیم نشود.

وی که این سخنان را 5 روز پیش از آغاز رای‌گیری مطرح می‌کرد، گفت: امنیت ما در خطر حقیقی قرار دارد چون احتمال شکست ما در انتخابات واقعی است.

از سوی دیگر روز گذشته یکی از اعضای برجسته حزب لیکود گفت که احتمالاً "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر کنونی اسرائیل در انتخابات سراسری روز سه‌شنبه به پیروزی نرسد.

این عضو برجسته حزب لیکود به هاآرتص گفت: برخی چیزها در مسیری که باید برود، قرار ندارند. سخنرانی هفته پیش نتانیاهو در کنگره باید نقطه برگشتی را برای ما ایجاد می‌کرد و موضع لیکود در نظرسنجی‌ها را تقویت می‌کرد اما این آشکار است که ما نتیجه مورد نظر را به دست نیاورده‌ایم.

یکی دیگر از منابع حزب لیکود گفت: ما در حالی به این انتخابات وارد شدیم که گمان می‌کردیم نتانیاهو هیچ رقیب واقعی ندارد. اما هم اکنون به این درک رسیده‌ایم که تصویر بسیار پیچیده است.

یکی دیگر از اعضای بلندمرتبه حزب لیکود گفت: من احتمال پیروزی اسحاق هرتزوگ در انتخابات را کم نمی‌دانم. اگر این اتفاق بیفتد من معتقدم که دولت وی یک سال در قدرت باقی خواهد ماند و لیکود بار دیگر به دولت باز خواهد گشت.

حزب لیکود همزمان با دو چالش عمده مواجه است، یکی حرکت ثابت رأی دهندگان به‌سوی احزاب میانه نظیر یش‌عاتید و کولانو بوده و دیگری بی‌انگیزگی میان طرفداران لیکود برای حضور در رأی گیری است.

یکی از اعضای برجسته حزب لیکود گفت: ما نگرانی عمده‌ای داریم که تعدادی از صندلی‌های کنست را به‌دلیل عدم تمایل رأی دادن طرفداران لیکود از دست بدهیم. از سوی دیگر چالش، حزب لیکود نیست بلکه این است که مردم نمی‌خواهند به نتانیاهو رأی بدهند.

این در حالی است که نتانیاهو و نزدیکان وی مدام این موضوع را تکرار می‌کنند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در برنامه‌ای رسانه‌ای تأکید کرد تلاش‌های بین‌المللی عظیمی برای شکست وی در انتخابات آتی اسرائیل در دستور کار قرار گرفته است.

نتانیاهو دراین‌باره گفت: رقابت بسیار نزدیکی در جریان است. هیچ‌چیز تضمین شده نیست زیرا تلاش بین‌المللی عظیمی برای سرنگونی دولت لیکود در جریان است.

این اظهارات در حالی از سوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و نماینده حزب لیکود در انتخابات آتی اسرائیل مطرح شده است که طبق تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حزب اتحاد صهیونیست به‌رهبری اسحاق هرتزوگ با تصاحب 24 کرسی در مقابل 21 کرسی حزب لیکود پیش است.

به نظر می‌رسد سخنرانی نتانیاهو در کنگره که بسیاری آن را تریبونی برای کسب آرای بیشتر در انتخابات تلقی می‌کردند طبق برنامه پیش نرفته و تأثیر منفی بر میزان محبوبیت نتانیاهو داشته است.

طبق نظرسنجی صورت گرفته یائیر لاپید از حزب یش‌آتید در رتبه سوم قرار داشته و از 120 کرسی پارلمان 14 کرسی را تصاحب کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 1
    یعنی خاک تو سر اونی که با رای خودش سرنوشت خودش رو بده دست الاغی مثل نتان یابو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس