فاطمه(ع) آنچنان ساز و کارِ دشمن را به هم ریخته بود که خصم، ناگاه ام‌الکتاب را در دلِ اردوگاه ذهنی خود دیده و فرصت هیچ مقابله‌ای نیافت. نخبگانِ علوم راهبردی باید برای تحلیلِ خطبه‌ی حیرت آور ام‌الکتاب(ع) کلاه از سر بردارند؛ خطبه‌ای که در آن حتی یک حرف، اضافی نیست.

 گروه فرهنگی مشرق- به مناسبت ایام سوگواری حضرت صدیقه طاهره (سلام‌الله علیها)، "مشرق" مجموعه‌ای با نام "بهاریه کبود" را که به قلم "احمد بابایی" شاعر و نویسنده جوان کشورمان به رشته تحریر در آمده است، منتشر می‌کند. هفتمین قسمت از این مجموعه را در ادامه می‌خوانید:

«والعادیات ضبحا» مومن، حق انفعال ندارد. مومن، مُجاز به کُندی در عمل نیست. سرعت عمل به جا (در هنگام هجوم به اردوگاه دشمن) از دیدگاه وحی، یک ارزشِ ایمانی است. «فالمغیرات صبحا»، «فاثرن به نقعا»، «فوسطن به جمعا» قرآن، استفاده مومنین از اصل غافلگیری را تایید می‌کند و به اهل ایمان می‌آموزد که باید با شیوه‌ی صحیحِ حضور در معرکه، ساز و کارِ دشمن را به هم ریخت. خصم باید آنگونه غافلگیر شود که ناگاه مومن را در میان عرصه‌ی جنگ در دلِ اردوگاه خود ببیند و فرصت مقابله نیابد.

خطبه‌ی حیرت آور ام‌الکتاب علیهاسلام

خطبه حماسی و جانانه و قهرمانانه‌ی فاطمه علیهاسلام در مسجدالنبی گره‌ی ابدی به کار شیطان انداخت. سرکشیِ فراعنه‌ی حجاز در مقابل هارون زمان، بی‌توجهی به قهاریت و جباریت و جلال و جبروت خداوند بود و این سرکشی، هم ناشی از غفلت و هم غفلت‌زا بود. فاطمه علیهاسلام به ناسپاسیِ امت اشاره‌ای آگاهانه می‌کند. مگر ذوالفقار یدالله علیه‌السلام و رشادت‌های بی‌پایانش را می‌توان فراموش کرد!؟ افسوس که «ان الانسان لربه لکنود...!»

خطبه حیرت‌آور ام‌الکتاب علیهاسلام

خطبه‌ی قهرمانانه یگانه دختر محمد (علیهما السلام) آن هم در جمع اعراب بی عاطفه‌ای که سابقه‌ای تهوع آور در زنده به گور کردنِ دختران خود داشتند... صاعقه‌ی غافلگیرکننده‌ی قهاریت و جباریت و جلال و جبروت خداوند بر حلقه‌ی کفر و شرک و نفاق بود.

فاطمه علیهاسلام آنچنان ساز و کارِ دشمن را به هم ریخته بود که خصم، ناگاه ام‌الکتاب را در دلِ اردوگاه ذهنی خود دیده و فرصت هیچ مقابله‌ای نیافته بود..! نخبگانِ علوم راهبردی باید برای تحلیلِ خطبه‌ی حیرت آور ام‌الکتاب علیهاسلام کلاه از سر بردارند! خطبه ای که در آن حتی یک حرف، اضافی نیست...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    برای شما ایرانی ها که نام شیعه رو یدک میکشید متاسفم که به قول رحیم پورازغدی یک جلدکتاب پانصدصفحه ای ننوشتید تا مردمتون فاطمه پاره تن پیامبرمون رو بشناسندهمان حرفی که شهید دکترشریعتی رضوان الله علیه 40سال پیش در مظلومیت و تنهایی اش و خفقان جامعه ستم شاهی گفت و هنوز این مطالبه و آرزو محقق نشده
  • علی ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    ما فرزندان و وارثان فاطمه زهرا (س) هستیم، ما در عمل و با نثار سیصد هزار شهید راه مادرمان را در دفاع از ولایت ادامه دادیم و میدهیم و خواهیم داد، ما ایرانی هستیم، برای خودت متأسف باش. و مردم کشورت که تو جهالت و گمراهی معلق میزنند.
  • علی ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    ما فرزندان و وارثان فاطمه زهرا (س) هستیم، ما در عمل و با نثار سیصد هزار شهید راه مادرمان را در دفاع از ولایت ادامه دادیم و میدهیم و خواهیم داد، ما ایرانی هستیم، برای خودت متأسف باش. و مردم کشورت که تو جهالت و گمراهی معلق میزنند.
  • محمدرضا ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    آقا یا خانمی که ادعا میکنی نروژی و تازه مسلمانی قبلا هم بهت گفتم کامنت هایی که ازت دیدم نشون میده در حال در کردن قمپز هستی و با این عنوان داری لگن لگن حال میکنی و در ضمن اگه راس راسی تازه مسلمان و نروژی هستی یه چرخی تو کتابخانه ها بزن اگه از این جور کتابها ندیدی اعتراض کن . اونکه به ما دریم دریم کلاغ دیم دریم دریم ..... مفهومه؟
  • ناشناس ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    لطفایه کم جنبه داشته باشید...بنده خداتازه مسلمان نروژی مقیم ایران راست گفته...75یا76میلیونو خورده ای هستیم چندتاکتاب دررابطه اثبات حقانیت حضرت فاطمه نوشتیم..این انتقاده نه قمپزدرکردن...اصلا چندتاسایت به زبان های مختلف زدیم تاحضرت فاطمه روبه دنیابشناسونیم....همین ویکی پدیای بیشعورکه زبان های مختلف دنیاروداره برو ببین چه مزخرفاتی دررابطه باحضرت فاطمه نوشته...
  • فاطیما ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    اشتباه مثبت زدم، راستی بزرگوار به کجا چنین شتابان توی کتابخانه ها و سایت ها نه تنها به زبان فارسی که به سایر زبان ها هم درباره بانوی بی نظیر جهان بشریت ، حضرت زهرا سلام اله علیها کتاب هست، مشکل آن است که کسی نیست با نگاهی ژرف فاطمه را بشناسد.
  • تازه مسلمان اسرائیلی مقیم تل آویو ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    چه قدر خوب فارسی صحبت می کنی. در ضمن استاد رحیم پور ازغدی
  • سجاد ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    0 0
    با سلام مهم اینه که به هرچه میدانی عمل کنی.البته هرچه بیشتر بدانی، مسئولیتت بیشتر است. دوست تازه مسلمان لطفا اطلاعاتت را افزایش بده و نظراتی نده که هر خواننده ای احساس غرض ورزی بهش دست بده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس