کد خبر 397117
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷

نظامیان رژیم آل خلیفه با محاصره زندان مرکزی «جو» با گلوله‌های پلاستیکی و گلوله‌های حاوی گازهای سمی به زندانیان حمله کردند.

 به گزارش مشرق، نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه روز سه شنبه در زندان مرکزی «جو» در جنوب منامه علیه زندانیان از گاز اشک آور استفاده کردند و آنان را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

«نادر السلاطنه» رئیس موقت جامعه حقوق بشر جوانان بحرین گفت: آشوب و ناآرامی در زندان ناشی از حمله نیروهای امنیتی به اعضای خانواده‌هایی بود که قصد داشتند با خویشاوندان خود در این زندان، ‌ در جنوب منامه، دیدار کنند.

وی افزود: نگهبانان زندان به بستگان زندانیان که برای ملاقات آمده بودند، تعرض کردند و مسؤولین زندان برای مقابله با زندانیان نیروهای کمکی خود را به خدمت گرفتند که آن‌ها از گلوله‌های پلاستیکی و گلوله‌های حاوی گازهای سمی استفاده کردند.

السلاطنه گفت: در ادامه بین زندانیان و پلیس درگیری روی داد که طی آن نیروهای رژیم گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی مورد استفاده قرار دادند.

وزارت کشور بحرین در ادعایی مضحک اعلام کرد خانواده‌های زندانیانی که درخواستشان برای دیدار با خویشاوندان رد شد، به ساختمان زندان خسارت وارد کردند و به نیروهای پلیس حمله کردند!

پیام‌ها در رسانه‌های اجتماعی حاکی است دست‌کم دو زندانی به نام‌های «حسین عبدالنبی» و «جمیل عبدالغنی» از روستای شهرکان به دست نیروهای آل خلیفه به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفتند.
فعالان حقوق بشری از وخامت اوضاع در بحرین و زخمی شدن شماری خبر دادند.

جمعیت اسلامی الوفاق و «یوسف المحافظه» فعال حقوق بشری بحرینی ضمن محکوم کردن این جنایت از وخیم بودن اوضاع زندان جو خبر داده و اعلام کردند که تعدی به زندانیان باید فوراً متوقف شود.

در بیانیه الوفاق آمده است: خبرهای نگران کننده‌ای از اوضاع در زندان جو به گوش می‌رسد و خانواده بازداشت شدگان از حمله نظامیان به عزیزان خود در زندان خبر داده‌اند.

شب گذشته مردم بحرین با آمدن به خیابان‌ها خشم خود را نسبت به حمله نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به زندانیان سیاسی اعلام داشتند.

زندان جو، تاسیسات اصلی برای بازداشت صد‌ها تن است که به علت مشارکت در اعتراض‌های ضد رژیم یا دست داشتن در حملات مسلحانه به نیروهای امنیتی یا غیر نظامیان، زندانی شده‌اند.

در سال ۲۰۱۳ میلادی، دست‌کم ۴۰ زندانی بحرینی زمانی که نیروهای امنیتی از باتون، گاز اشک آور و فلفل علیه زندانیان استفاده کردند، زخمی شدند.

{$sepehr_album_24226}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مجتبی ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    لعنت خدا بر آل خلیفه و آل سعود
  • الی ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    یه روز همین خون ها یقه شون رو می گیره و به امید خدا سرنگون میشن...
  • ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    خدايا خودت به داد مظلومين برس که غيراز تو پشتيبانى ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس