کد خبر 396876
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱

جانشین ستاد مرکزی راهیان نور گفت: این ستاد برای اسکان حدود 6 میلیون زائر در مناطق عملیاتی دفاع مقدس جنوب آمادگی دارد.

به گزارش مشرق،  نشست خبری قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج صبح امروز با حضور سردار فضلی فرمانده قرارگاه مرکزی بیناد نور و سردار سلیمانی رییس سازمان اردویی و گردشگری راهیان نور بسیج درسالن جلسات بسیج صدا و سیما برگزارشد.

سردار فضلی دراین نشست راهیان نور را اثرگذارترین برنامه فرهنگی و به تعبیری یک حج بصیرتی دانست و اظهار داشت: با توسعه زیرساخت هایی که نسبت به سال گذشته قابل قیاس نیست و برنامه ریزی همه دستگاه های کشوری و لشکری امروز راهیان نور به یک بلوغ در خدمت رسانی به زائران رسیده است.

وی با اشاره به زمان بندی اردوهای راهیان نور تصریح کرد دوره زمانی ما هرساله از اول اردیبهشت تا پایان فروردین سال بعد است و امسا ل در بازه زمانی 93 تا 94 هستیم.

سردارفضلی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی در راهیان نور مشهود است بیان داشت: قریب به 6 میلیون نفر زائر را برای امسال پیش بینی کرده ایم. بخشی از این زائران تا به امروز در یادمان ها حضور یافته اند. بخش دیگر در حال زیارت از یادمان ها و مجموعه های فرهنگی هستند و بخش های پیش رو تا آخر فروردین ماه در مناطق حضور رساندند.

فرمانده مرکزی قرارگاه راهیان نور، اساتید دانشگاه، حوزه های علمیه دانشجویان، دانش آموزان، فرهنگیان، متخصصان اقشار مختلف در بخش عمومی آحاد مردم را جامعه هدف اردوهای راهیان نور دانست و تصریح کرد: امروز برای خدمت رسانی به زائران کربلای ایران از جمله زائران داخلی و خارجی آمادگی صد در صد داریم. همه نیروهای مسلح، ارتش، نیروی انتظامی، بخش مهندسی رزمی، بسیج، ستاد مرکزی راهیان نور و بنیاد حفظ آثار بر اساس راهبردهای خود همکاری کردند.جا دارد تا از همه به ویژه آموزش و پرورش، آموزش عالی، بهداشت و درمان، دانشگاه آزاد و بخش های دیگر قدردانی کنم.

وی با تاکید بر اینکه دراین هماهنگی بستر را برای زیارت زائران به ویژه جامعه هدف ایجاد کرده ایم خاطر نشان کرد: امسال توفیق خدمت رسانی به یک میلیون و 25 هزار دانش آموز و فرهنگیان را داشته ایم. با وجود حضور مردم درمراسم اربعین حسینی و ارائه خدمات به آنان و با وجود امتحانات فرزندان 590 هزار نفر از دانش آموزان به راهیان نور اعزام شدند

وی گفت: 5 استان زمینی شامل خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی در بخش راهیان نور خدمت رسانی می کنندو بخش راهیان نور دریایی نیز برای دانش آموزان امسال به بهره برداری رسید.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور به توجه ویژه وزیر آموزش و پرورش به توسعه و حمایت از راهیان نور اشاره کرد و گفت: امسال 22 هزار دبیرستان و مدیر کاروان به کاروان دانش آموزی راهیان نور اضافه شد.

سردار فضلی با بیان اینکه درایام قبل از سال تحویل و بعد از آن حجم زیادی از زائران خانوادگی در مناطق حضور پیدا می کنند بیان کرد: اعلام می کنیم هر خانواده ای با هماهنگی بسیج مساجد حوزه ها مدارس می توانند ثبت نام کرده و از همه زائرسراهای مناطق استفاده کنند. اگر با کمبود مکان روبرو شدیم می توانند در این اردوها برپا کنند تا از خدمات اردوگاه ها بهره مند شوند.

وی سفرهای راهیان نور دریایی اشاره کرد و گفت: در پنجمین سال از این اردو توانستیم بخشی از جامعه هدف را به این مناطق اعزام کنیم تا حضور نیروی دریایی و ارتش در خلیج فارس استان های هرمزگان و بوشهر پذیرای زائران در جامعه هدف شامل دانش آموزان دانشجویان و فرهنگیان خواهند بود.

وی ظرفیت راهیان نور را 43 یادمان و قریب به 150 اردوگاه دانست و گفت: تمامی استان های پذیرای زائران یک نقطه اجرای رزمایش شبانه دارند که در مجموع 11 نقطه اجرای نمایش رزمی داریم. در خوزستان این نمایش ها در 5نقطه اجرا شده که امکان بهره مندی زائران از تمامی مکان ها فراهم شده است.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس