کد خبر 396708
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: آنهایی که به خاطر دلار و پول هویت ملی خودشان را می‌فروشند در گمراهی کامل به سر می‌برند.

به گزارش مشرق، در طی یکی دو سال اخیر کوچ تکواندوکاران برای تغییر تابعیت به کشورهای دیگر باب شده و این روزها خبرهایی در لفافه مطرح می‌شود، مبنی براینکه برخی از تکواندوکارانی که در تیم‌های ملی مردان و بانوان فعالیت می‌کردند حالا برای کشورهای دیگر در رویدادهای مهم مبارزه می‌کنند. طی یکی دو سال اخیر پیوستن سهیلا سیاحی به تیم ملی بلژیک، احمد محمدی به تیم ملی اتریش، و حالا سینا بهرامی و تعدادی از تکواندوکاران دیگر به تیم ملی آذربایجان باعث شده اهالی تکواندو نگران این اتفاقات باشند. البته ناگفته نماند که حتی برخی از تکواندوکاران حاضر در تیم ملی در مصاحبه‌های که انجام داده‌اند( نخواسته‌اند نامی از آنها مطرح شود) مدعی شده‌اند که اگر به آنها نیز پیشنهاد‌های خوبی شود به خاطر مسائل مالی بار سفر را خواهند بست و این یعنی زنگ خطری برای تکواندو ایران.

سید‌ محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو در حاشیه اردوی تیم ملی در پاسخ به این سؤال که گویا این روزهای خبرهایی مطرح می‌شود مبنی براینکه تعدادی از تکواندوکاران تیم ملی با پیشنهاد خوبی از سوی کشور آذربایجان روبرو شده‌اند و حتی شنیده شده سینا بهرامی و برخی های دیگر نیز با تغییر تابعیت برای تیم ملی کشور آنها نیز قرار است مبارزه کند، آیا شما از این موضوع مطلع هستید یا خیر گفت: ما شنیده‌ایم، اما از صحت و سقم این قضیه مطلع نیستیم. تنها یک مورد از آن را مطلع هستیم که آن هم احمد محمدی بود که او هم راهی اتریش شد.

وی در پاسخ به این سؤال که چطور می‌توانیم با این معضلات بجنگیم تا اینکه بازیکنان ما راهی کشورهای دیگر نشوند، گفت: ما باید در مورد این اتفاقات یک بازنگری کنیم. من خیلی اعتقاد ندارم به اینکه جوایز و شرایط خوب مالی می‌تواند آدم‌ها را اینجا نگه دارد. چون شما هر چقدر هم میزان یک پاداش را بالا ببرید ممکن است یک کشور دیگر دو تا سه درصد پاداش خود را که به ورزشکارانش پرداخت می‌کند بالا ببرد.

پولاد‌گر در ادامه خاطرنشان کرد: من اعتقادم این است که پاداش نمی‌تواند ورزشکاران ما را نگه دارد کمااینکه ملی‌پوشانی که در حال حاضر زحمت می‌کشند و در عرصه مربیگری و بازیگری تلاش می‌کنند هیچ کدام برای پول اینجا نیستند. قطعا چیزی که آنها را در تیم های ملی کشورشان نگه داشته، عشق به کشور و مردم کشورشان است و این را با هیچ پولی نمی‌توان خرید. من نمی‌گویم که به بچه‌ها پاداش ندهید، اتفاقا باید به آنها پاداش بدهیم و قدر زحمات آنها را بدانیم. نقش مربیان باید دیده شود و از آنها نیز تجلیل شود. اگر اینها با این بهانه راهی کشور دیگری می‌شوند و هویت ملی خود را می‌فروشند بابت هر مقدار دلار و پول در گمراهی کامل به سر می‌برند چون هویت ملی و عرق ملی را با هیچ چیزی نمی‌توان عوض کرد. ما به این مملکت مدیونیم.

رئیس فدراسیون تکواندو در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: من یک سوال از تک تک این نفرات دارم. آیا طلای المپیک قزاقستان با طلای المپیک با ملیت ایران یکی است؟ آیا شما حاضرید زیر پرچم قزاقستان باشید و طلای المپیک بگیرید! قطعا هیچ کس این را نمی‌پذیرد. تمام پول‌های دنیا را اگر به یک نفر بدهیم یک روزی تمام می‌شود اما آن هویت ملی و پایگاهی که در دل مردم ایجاد می‌کنید اینها را کی می‌‌توانید تمام کنید؟ قطعا اینها هیچ کدام تمام‌شدنی نیست، اما آن پول‌ها یک روزی تاریخ انقضا دارد و تمام می‌شود. قهرمانان ملی ما که اسم آنها مایه غرور ما است مگر آنها برای پول رقابت می‌کردند و یا پاداش آنچنانی دریافت می‌کردند؟ خیلی وقت‌ها آنها که نام‌شان مایه غرور ماست اصلا پولی دریافت نمی‌کردند، اما در دل مردم زنده‌اند و تک تک آنها مایه غرور ملی هستند. ما باید با تقویت غرور ملی‌ بچه‌هایمان با انگیزه کنیم برای فردای پیش رو و این است که می‌تواند آنها را در اینجا نگه دارد. البته در حدی که قهرمانان ما بتوانند زندگی‌شان تامین شود، چون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای دو امر لاینفک است.

پولادگر در مورد اینکه اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که سرمربی تکواندوی کشور آذربایجان یک ایرانی است و آیا او نقشی در این رابطه دارد؟ گفت: این را رسانه‌ها باید پیگیر شوند تا مشخص شود. نمی‌توانم بگویم که او نقشی در این اتفاقات داشته، اما این را می‌گویم که ما تا به حال همچین اتفاقی را نداشتیم آن هم در رابطه با کشور آذربایجان. همه اتفاقات بعد از رفتن او در حال رخ دادن است و این سوال‌برانگیز است و امیدوارم که او نقشی در این موضوع نداشته باشد.

پولادگر در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای نفرات دوم و سوم تیم ملی تکواندو دارید یا خیر تا این اتفاقات رخ ندهد، گفت: ما حتی مسابقات لیگ امید‌های ایران را راه‌اندازی کردیم. یعنی همین بچه‌ها فرصت حضور در لیگ را نیز پیدا کردند، اما همه اینها بستگی دارد که بضاعت ما چقدر باشد. امکانات سخت‌افزاری به ما اجازه می‌دهد یا خیر؟ متاسفانه ما نتوانستیم آن را اجرایی کنیم. البته شرایط حضور در المپیک تغییر کرد. مسابقات و تورنمنت‌هایی در نظر می‌گرفتیم تا بچه‌های رده‌‌های سنی، امید‌مان و بچه‌هایی که از رده سنی نوجوانان خارج شده‌اند و فاصله‌ای که در بین این دو رده سنی وجود دارد تا بزرگسالان آنها در این تورنمنت‌ها شرکت کنند و تجربه‌ای کسب کنند، اما وقتی به این تورنمنت‌ها رنکینگ جهانی دادند همه اینها فرصتی شد برای کسب سهمیه المپیک و ما مجبور هستیم افرادی که در سهمیه المپیک حضور دارند را حمایت کنیم تا بتوانند از این فرصت‌ها برای کسب سهمیه المپیک استفاده کند.

وی در پایان گفت: هم شرایط متفاوت شده و هم اینکه باید بپذیریم که بضاعت و امکانات سخت‌افزاری اجازه نداد این لیگ را راه‌اندازی کنیم، اما در دستور کارمان است کمااینکه در مسابقات لیگ ما در این رده مسابقات را راه‌اندازی کردیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SMAH1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    راه حل ساده است! بعد از تغییر تابعیت این افراد،تابعیت ایرانی آنها سلب شده و قانونی تصویب شود تا آخر عمر نتوانند تابعیت ایرانی بگیرند.همچنین تابعیت فرزندان آنها سلب شود و حق ورود به کشور (با تابعیت هر کشور دیگری هم) به آنها ندهند. به عبارت دیگر «انها که نمی خواهند ایرانی باشند،کاملا غیر ایرانی کنیم»

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس