یک پایگاه آمریکایی در گزارشی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران تاکید کرد: باراک اوباما و جان کری بسیار بیشتر از مقامات ایرانی خواستار توافق هسته‌ای هستند.

به گزارش مشرق، یک پایگاه آمریکایی در گزارشی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1، اوباما و کری را بسیار مشتاقتر از ایران برای توافق هسته‌ای دانست.

پایگاه آمریکایی «شیکاگو تریبون» در گزارشی با عنوان «آیا اوباما واقعا از توافق بد با ایران کناره‌گیری خواهد کرد؟»، به بررسی موضوع مذاکرات هسته‌ای گروه 5+1 و ایران پرداخت.

در این گزارش با اشاره به اظهارات باراک اوباما که در آن بر آمادگی آمریکا برای خروج و ترک مذاکرات در صورت عدم رسیدن به توافق خوب تاکید کرده بود، نوشت: «رئیس‌جمهور باراک اوباما و وزیر خارجه جان کری به طور مشخص خواستار توافق نهایی هسته‌ای هستند».

در گزارش آمده است: «نگرانی‌ای که فقط مختص جمهوریخواهان نیست، این است که کری و اوباما این توافق (نهایی هسته‌ای) را بسیار بیشتر از رهبران ایران خواستار هستند؛ حتی اگر این توافق با ضعف‌های مهمی روبرو باشد».

در این یادداشت از نامه 47 سناتور آمریکایی درباره محدود بودن توافق احتمالی هسته‌ای به دوره اوباما انتقاد شده و آن را دخالت در اختیارات دولت در زمینه سیاست خارجی دانست. شیکاگو تربیون در این مورد نوشته است: «با این حال، این نمی‌تواند توجیهی باشد برای آنکه 47 سناتور جمهوری‌خواه "نامه سرگشاده" تحکم‌واری خطاب به رهبران ایران نوشته و در آن هشدار دهند که توافق هسته‌ای بدون مصوبه کنگره، پس از اوباما از هم می‌پاشد. این اقدام جمهوری‌خواهان برای دخالت در سیاست خارجی، اقدامی ناخوشایند بود. کنگره باید در برداشتن تحریم‌هایی که وضع کرده، حرف برای گفتن داشته باشد».

شیکاگو تریبون درباره مواضع پاریس درباره مذاکرات به ویژه اظهارات اخیر لوران فابیوس درباره اینکه «هنوز کارهای زیادی برای رسیدن به توافق باقی مانده»، هم اینطور ارزیابی کرد که همانند مخالفت اولیه با محورهای توافق موقت ژنو، فرانسه به دنبال «قرص و محکم کردن توافق هسته‌ای با ایران» است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس