کد خبر 396516
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷

بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز دوشنبه با نفوذ جریان های سرد شمالی در نوار شمالی کشور، در سواحل دریای خزر، دامنه های شمالی البرز و شمال شرق کشور ابرناکی، کاهش دما، بارش باران و برف و وزش باد و از بعد از ظهر بارش های پراکنده در دامنه های جنوبی البرز و برخی مناطق شمال غرب کشور پیش بینی می شود.

به گزارش مشرق، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در نیمه شمالی کشور طی ۳ روز آینده و کاهش ۵ درجه ای دمای پایتخت تا ۲۴ ساعت آینده خبر داد.

احد وظیفه افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز دوشنبه با نفوذ جریان های سرد شمالی در نوار شمالی کشور، در سواحل دریای خزر، دامنه های شمالی البرز و شمال شرق کشور ابرناکی، کاهش دما، بارش باران و برف و وزش باد و از بعد از ظهر بارش های پراکنده در دامنه های جنوبی البرز و برخی مناطق شمال غرب کشور پیش بینی می شود.

به گفته وی، دریای خزر طی این مدت مواج خواهد بود . همچنین در برخی نقاط غرب، جنوب غرب، جنوب و مرکز کشور ابرناکی، وزش باد، بارش باران و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف رخ می دهد. همچنین از اواخر روز دوشنبهف سه شنبه و چهار شنبه در برخی نقاط شرق و جنوب شرق وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود.

وظیفه اظهار داشت: از اواسط فردا ضمن کاهش بارش در غرب سواحل شمالی کشورف در ارتفاعات البرز، برخی نقاط مرکز، شرق، شمال شرق و ارتفاعات مرکزی زاگرس ابرناکی، وزش باد های نسبتا شدیدف بارش باران و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف رخ می دهد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: این وضعیت روز چهارشنبه در مناطق مرکز، شرق، جنوب و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد. طی روز های چهارشنبه و پنج شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی می شود.

وی افزود: فعالیت این سامانه بارشی از روز دوشنبه در کشور روز دوشنبه موجب بارش باران و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف در استانهای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گیلان، مازندران و گلستان خواهد شد.

وظیفه یادآور شد: روز سه شنبه  بارش باران و برف در استانهای کرمان، خراسان رضوی و دامنه های البرز در استانهای تهران و سمنان و بارش باران در استانهای خراسان جنوبی، جنوب یزد و جنوب اصفهان پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تأکید کرد: چهارشنبه بارش باران و برف با رعد و برق در استان کرمان و بارش باران با رعد و برق در استانهای هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب فارس پیش بینی می شود.  که  با توجه به پیش بینی بارش برف توصیه می شود، در جاده ها و مسیرهای کوهستانی  مناطق یاد شده تمهیدات لازم اتخاذ شود.

به گفته وی، همچنین از بعد از ظهر روز سه شنبه و طی روز چهارشنبه در استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان وزش باد شدید پیش بینی می شود که در برخی نقاط این استانها با گرد و خاک همراه خواهد بود..    

وظیفه اظهار داشت: فردا آسمان تهران ابری در پاره ای نقاط همراه با بارش پراکنده و در ارتفاعات بارش برف و وزش باد و اوایل شب کاهش ابر خواهد بود. بیشینه و کمینه دمای پایتخت با ۵ درجه کاهش نسبت به امروز به ترتیب به ۱۰ و ۱ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهران ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    من نمى دونم اين چه روشيه كه سازمان هواشناسى تو اعلام وضعيت هوا داره!!! انقدر پيچ ميده جمله ها رو كه نه خودشون مى فهمن نه مردم كه بالاخره تو تهران مثلا سه شنبه ساعت ١٢، هوا آفتابيه؟ ابريه؟ نيمه ابريه؟ بارونيه؟ برفيه؟ دوستان عزيز هواشناسى ديگه اين سبك، رو شده و واسه مردم خنده داره، اگرم مطمئن نيستيد اصن پيش بينى نكنيد.
  • مهران ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    من نمى دونم اين چه روشيه كه سازمان هواشناسى تو اعلام وضعيت هوا داره!!! انقدر پيچ ميده جمله ها رو كه نه خودشون مى فهمن نه مردم كه بالاخره تو تهران مثلا سه شنبه ساعت ١٢، هوا آفتابيه؟ ابريه؟ نيمه ابريه؟ بارونيه؟ برفيه؟ دوستان عزيز هواشناسى ديگه اين سبك، رو شده و واسه مردم خنده داره، اگرم مطمئن نيستيد اصن پيش بينى نكنيد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس