فرمانده پلیس متروپلیتن انگلیس خواست داخل همه منازل دوربین‌های مداربسته نصب شود.

به گزارش مشرق، «برنارد هوگان» فرماندار پلیس لندن در گفت‌وگویی رادیویی گفته است صاحب‌خانه‌ها و شرکت‌ها می‌بایست دوربین‌های کنترل داخل همه منازل و مراکز نصب کنند تا به پلیس برای حل جرایم کمک کند.

روزنامه انگلیسی تلگراف با انتشار این خبر به نقل از بالاترین مقام پلیس این کشور نوشت «صاحب‌ خانه‌ها باید تجهیزات دوربین‌های مداربسته را طوری در خانه‌هایشان نصب کنند که به بازرسی‌ها آسیبی نزند.»

رییس پلیس متروپلیتن هم‌چنین گفت پلیس راهبردی دارد که مردم را تشویق می‌کند. وی در توضیح این راهبرد گفت دوربین‌ها در زاویه بالا نصب می‌شوند.

هوگان ادامه داد، «این‌که زاویه دوربین‌ها تا حد بالای سرهای آنان تنظیم خواهد شد،‌ کمک چندانی برای تشخیص چهره نمی‌کند چرا که برای تشخیص چهره علاوه بر چشم‌ها نیازمند ناحیه بینی و دهان از صورت افراد است. بنابراین ما روش ایده‌آل را برای مردم به کار خواهیم گرفت و دوربین دیگری اضافه می‌کنیم که کاملا سطح صورت افرا را پوشش دهد.

رییس پلیس متروپلیتن افزود نصب دوربین‌ها در ارتفاع بالا به دو دلیل است که یکی محافظت آن‌ها از آسیب بوده و دلیل دیگر وسعت زاویه دیدی است که دوربین از زاویه بالا منطقه وسیع‌تری را شامل می‌شود.

در پایان این گفت‌وگوی تلفنی وی با تشویق صاحب خانه‌ها و شرکت‌های مسکونی گفت حتی در صورتی هم که نمی‌توانند دوربین‌های جدید برای نصب خریداری کنند، از دوربین‌های قدیمی استفاده کرده و زاویه دید آن‌ها را تغییر دهند.

در طول ماه‌های اخیر بویژه بعداز حملات پاریس، مقامات انگلیس از تحت نظر داشتن کلیه ارتباطات آنلاین و تلفنی شهروندان انگلیسی خبر داده بودند. مقامات این کشور به بهانه ایجاد امنیت، به حریم خصوصی شهروندان تجاوز می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس