رئال مادرید و فوق‌ستاره این تیم در سال ۲۰۱۵ نسبت به سال گذشته افت فاحشی داشته‌اند.

به گزارش مشرق، رئال مادرید شب گذشته در سن مامس با یک گل مغلوب شد تا مشخص شود مادریدی‌ها همچنان روند نامطمئن و نتایج سینوسی کسب می‌کنند و عملکرد آن‌ها نسبت به سال گذشته میلادی افتی فاحش داشته است.

رئالی‌ها در 5 دیدار اخیر خود در لالیگا 2 شکست، یک تساوی و دو پیروزی را کسب کرده‌اند که در مجموع آن‌ها 5 بار دروازه حریفان را گشوده‌اند و 6 بار دروازه‌شان باز شده است تا مشخص شود که کهکشانی‌ها نه تنها در خط حمله دچار ضعف هستند بلکه در درون دروازه‌ و در خط دفاعی هم متزلزل نشان داده‌اند.

شکست سنگین و تحقیرآمیز 4 بر صفر در ویسنته کالدرون که باعث شد تا جمعی از ستارگان این تیم در سانتیاگو برنابئو «هو» شوند و پس از آن تساوی خانگی مقابل ویارئال و در نهایت شکست در سن مامس نشان می‌دهد که شاگردان کارلتو حال و روز خوبی برای ادامه رقابت‌های لالیگا ندارند و در صورت پیروزی احتمالی امروز بارسلونا براحتی صدر جدول را پیشکش کاتالان‌ها خواهند کرد.

در این میان افت و نزول کریستیانو رونالدو دارنده سه توپ طلای فوتبال جهان بسیار بر روند نتایج ضعیف رئال اثر گذار بوده است. ستاره پرتغالی که تا پایان سال 2014 با گل‌های فراوانی که به ثمر رسانده بود مقتدرانه در صدر گلزنان لالیگا قرار داشت در حال حاضر نفس‌های سنگین لیونل مسی را پشت سر خود حس می‌کند.

ماجرا آن‌جا بغرنج می‌شود که رونالدو در دیدار شب گذشته برای چهارمین بار در 8 بازی اخیر تیمش از زدن یک شوت هم در درون چارچوب حریف ( اسپانیول، کوردوبا، اتلتیکو مادرید و بیلبائو) ناکام مانده است.

رونالدو در سال جدید میلادی در رقابت‌هایی که تیمش به میدان رفته تنها 5 گل به ثمر رسانده است و این در شرایطی است که رقیب جدی وی لیونل مسی 7 گل بیشتر از او به ثمر رسانده است.

رئالی‌ها از مجموع دیدارهای خود در سال 2014، دو گل کمتر به ثمر رساندند و به نوعی در این سال میانگین 1.6 گل در هر بازی را ثبت کرده‌اند و در این شرایطی است که در سال گذشته آن‌ها در هر بازی رکورد 3.6 گل در هر بازی را داشتند.

آنچلوتی سرمربی ایتالیایی رئال اگر چه به خوبی از مشکلات تیمش خبر دارد اما در این‌باره نتوانسته چاره‌ای بیندیشد.

اعتراف تلخ کارلتو پس از شکست شب گذشته مادریدی‌ها مبنی بر ضعف در خط حمله و بد بازی کردن تیمش کاملاً گویای این مسئله است.

«مشکل ما دفاعی نیست بله در خط حمله است. در دو بازی یک گل زدیم و آن هم از روی نقطه پنالتی. این چیزی است که باید درستش کنیم. جلوی دروازه حریف تأثیرگذاری لازم را نداریم. خیلی انفرادی بازی کردیم و وقتی نیاز بود سریع‌تر بازی کنیم یا زمانی که باید بازی را آهسته می‌کردیم، به دنبال راه‌حل‌های انفرادی بودیم. توپ را به گردش در نمی‌آوردیم و مهاجمانمان فضا نداشتند. باید بدانیم چه زمانی توپ را پاس بدهیم و چه زمانی آن را جلو ببریم.»

مشخص است که آنچلوتی در استفاده از بازیکنانش در خط میانی تردید‌هایی دارد، غیب لوکا موردیچ باعث شده که رئالی‌ها به شدت نیود یک هافبک دفاعی شش‌دانگ را حس کنند. حضور ایارامندی و ناکامی او در دیدار دیشب، دوخته شدن خدیرای آلمانی به نیمکت ذخیره‌ها مشخص می‌کند که کارلتو چندان نمی‌تواند در غیاب مودریچ روی هافبک‌هایش حساب کند و ضعف آن‌ها کاملاً مشهود است.

از طرفی تونی کروس الماس تراش‌خورده ژرمن‌ها هم که بیشترین پاس سالم را در رقابت‌های این فصل لالیگا به نام خود ثبت کرده است و در این زمینه رکورددار است، در دیدار دیشب ناامیدکننده ‌ترین نمایش خود را ارائه کرد.

کروس در دیدار دیشب 9 پاس اشتباه داد و به نوعی توپ را 9 بار لو داد تا ضعیف‌ترین عملکرد خود در رئال را از زمان حضور در مادرید نشان دهد و آنچلوتی را مجبور کرد تا در 15 دقیقه پایانی بازی او را تعویض کند.

کسب این نتایج تلخ برای هواداران رئال قابل توجیه نیست و تیمی که بیشترین هزینه را در فصل نقل و انتقالات کرده است، در حال حاضر در لالیگا نتایج خوبی نمی‌گیرد، در جام حذفی اسپانیا حذف شده است و در لیگ قهرمانان اروپا هم آن‌چنان که فصل گذشته ظاهر شد مقتدر عمل نمی‌کند و آنچلوتی باید فکری به حال تیم خود کند.

شاید باید منتظر ماند و بار دیگر هو شدن آنچلوتی و شاگردانش توسط هوداران این تیم را بار دیگر در برنابئو این‌بار در دیدار برگشت مقابل شالکه در لیگ قهرمانان اروپا نظاره کرد.

هوادارانی که تاریخ نشان داده صبرشان زیاد نیست و پس از چند نتیجه ضعیف خواهان تغییر و تحولات در تیم خود می‌شوند، حتی اگر سرمربی آن‌ها برایشان لادسیما را به ارمغان آورده باشد.

 

ادامه این روند ناامیدکننده رئال در آستانه دیدار برگشت ال‌کلاسیکو در نیوکمپ و شکست احتمالی مقابل آبی‌اناری‌ها می‌تواند ایستگاه پایانی مرد شیک‌پوش و جنتلمن ایتالیایی باشد. البته شاید!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس