کد خبر 395849
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹

در کنار جشنواره کن هرساله یک آتلیه برای دانشجویان تازه پذیرفته شده برپا می شود و امسال 15 دانشجو از سراسر جهان پذیرفته شده اند که یکی از این پذیرفته شدگان یک جوان ایرانی است.

به گزارش مشرق، سال هاست که ایرانی ها نمی توانند جشنواره کن را فراموش کنند. هرساله جمعیت بی شماری از ایرانی ها از داخل وخارج از کشور را می توانید در سراسر بلوار "کوازت”،  بلوار اصلی در حاشیه سا حل کن، ببینید.
بسیاری از این جمعیت چندان هم با سینما ارتباط ندارند، یا اگر دارند، مثلا یکی از بستگانش در سینما، «کاره ای» است و وی را با خود به کن آورده! از سوی دیگر، چه ایران فیلمی در بخش های مختلف فستیوال کن داشته باشد و چه نه، از سوی مقامات سینمائی  و ارگان های دولتی هم، جمعیت قابل توجهی(احتمالا) با هزینه دولتی راهی جشنواره کن می شوند. 
اما موضوع عجیبی که امسال برخی از سینماگران ایرانی برای نخستین بار با آن روبرو شده اند این است که هنگام ثبت نام فیلمشان در سایت جشنواره با تعجب با مسدود بودن سایت جشنواره برخورد کرده اند! امروزه با رشد تکنولوژی های ارتباطی، برای جشنواره ها فیلم فرستاده می شود.
دیگر لازم نیست برای فرستادن یک فیلم «یو اس پی» آن را در کیک شیرینی جاسازی کرد و فرستاد!!
لازم به ذکر است که یکی از سینماگران با ادعای چنین کاری، بیشتر قصد داشت برای فیلم خود بازار گرمی کند، وگرنه...) هم اکنون سیل اسم نویسی فیلم های گوناگون ایرانی ادامه دارد.
در مورد ایرانیان فیلمساز دور از وطن نیز تعدادی فیلم ساخته شده است که در حال ثبت نام هستند.
 برای مطلع شدن اینکه چه فیلمهائی شانس رفتن به کن را دارند باید تا بیستم ماه آوریل منتظر شد.... دربین فیلم های دیگر نقاط جهان بر مبنای شنیده ها امسال همچنان از کشورهای امریکای لاتین فیلم های بسیاری به بخش های مختلف کن پیشنهاد شده است و انتظار می رود شاهد حضور خوبی از سینمای این منطقه در کن 2015 باشیم.
از دیگر کشورها نیز صحبت از آخرین فیلم کوریدا، فیلمساز ژاپنی، «عشق در خون کیین» اثر اپیشاپونگ ویراستاگول  و چند فیلمساز دیگر است.
جشنواره کن 2015 به ریاست برادران کوهن، در مقام داوری، از 13 تا 25 ماه مه برپا می‏شود.

یک ایرانی در آتلیه سینه فونداسیون
 در کنار جشنواره کن هرساله یک آتلیه برای دانشجویان تازه پذیرفته شده به نام سینه فونداسیون برپا می شود  امسال 15 دانشجو از سراسر جهان پذیرفته شده اند که یکی از این پذیرفته شدگان،  یک جوان ایرانی است به نام  سیامک اعتمادی با طرحی به نام "پری” است که داستان آن در یونان می گذرد.
گفتنی است، این پانزده دانشجو از بین 156 پروژه داوطلب، برنده شده اند تا بتوانند در طول جشنواره کن، نظر تهیه کنندگان را برای سرمایه گذاری روی فیلم بلند خود جلب کنند.

منبع: روزنامه بانی فیلم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس