نماینده اصلاح‌طلب دوره ششم مجلس با بیان اینکه اگر روند به همین شکل ادامه یابد روحانی را طلاق سیاسی می‌دهیم، گفت: آقای روحانی به دلیل سیاسی‌کاری و مواضع غیرروشن پشتوانه بزرگی از نخبگان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را از دست داده است.

به گزارش مشرق، مهدی آیتی نماینده دور ششم مجلس شورای اسلامی و از فعالان اصلاح‌طلب که سوابق عضویت در حزب اعتماد ملی و حزب مردم‌سالاری را در کارنامه خود دارد، در مورد اظهارات رئیس جمهوری کشورمان مبنی بر اینکه رونق سیاسی ایجاد شده و تورم به صفر درصد رسیده، واکنش نشان داد.

وی اظهار داشت: اینکه دولت آقای روحانی با عدد، رقم، شاخص‌های معتبر مراجع مهم کشور و با نظر کارشناسان در مقایسه با دولت احمدی‌نژاد موفق‌تر بوده جای شکی نیست.

به گفته این فعال سیاسی اصلاح‌طلب دولت حسن روحانی توانسته نسبت به قوانین مصوب مجلس، مجمع تشخیص و قوانین تصویبی هیأت دولت پایبند باشد در حالی که در دولت محمود احمدی‌نژاد پایبندی به این قوانین به طور جدی دنبال نمی‌شد.

آیتی تصریح کرد: در دولت احمدی‌نژاد بریز و بپاش بودجه بسیار زیاد بود اما در دولت یازدهم جلوی این بریز و بپاش‌های بیهوده گرفته و از سوی دیگر شتاب تورمی متوقف شد.

وی اضافه کرد: ما امروز در عرصه اقتصادی گرفتار رکود تورمی هستیم بنابراین اینکه آقای روحانی می‌گوید جلوی رشد تورم را گرفته‌ایم صحیح است.

عضو سابق شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری مبنی بر  اینکه رونق اقتصادی در کشور صورت گرفته است گفت: این ادعای آقای روحانی که رشد اقتصادی از منفی ۸ و ۹ درصد به مثبت ۲و ۳ درصد رسیده است را کارشناسان بودجه‌ای همچون آقای مصباحی‌مقدم رد کرده است بنابراین این آمار جای شک و شبهه دارد و نمی‌تواند خیلی کارشناسی بیان شده باشد.

آیتی با تأکید بر اینکه دولت روحانی در جلوگیری از شتاب وحشتناک تورم موفق بوده است، گفت: ما در دولت احمدی‌نژاد شاهد 3 برابر شدن نرخ دلار و ارز بودیم اما در دولت روحانی این رشد وحشتناک متوقف شد و همین که دولت نگذاشت نرخ ارز از 3 برابر به 4 برابر افزایش یابد خودش نوعی هنر است.

وی ادامه داد: اینکه آقای روحانی ادعا می‌کند که رشد اقتصادی صورت گرفته باید بگویم که چنین اظهاراتی تبلیغاتی است چرا که این رشد در رکود تورمی دیده نمی‌شود و هنوز صنعت خوابیده، گرانی وجود دارد و بخش‌های مختلف کشور دچار مشکل است بنابراین ما نمی‌توانیم بگوییم در بخش صنعت، تحولات اقتصادی و رفاه عمومی اتفاق افتاده است.

این نماینده اصلاح‌طلب دوره ششم مجلس با تأکید بر اینکه من منتقد دولت یازدهم هستم خاطرنشان کرد: آقای روحانی مثل احمدی‌نژاد سخنرانی‌های تبلیغاتی می‌کند در حالی که اطرافش پر از کارشناس است و باید کل فعالیت‌های توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با عدد و رقم ثابت شود و به طور واضح بگوید که در کدام یک از این حوزه‌ها موفق‌تر بوده است.

به اعتقاد آیتی دولت روحانی در بخش سیاسی اصلاً موفق نبوده است چرا که روزنامه‌های جدیدی بسته شده و رفع حصر صورت نگرفته و افراد جدیدی نیز مشمول حذف رسانه‌ای شده‌اند.

وی افزود: دولت یازدهم در بخش اجتماعی نیز بهتر نشده است ما فقط می‌توانیم ادعا کنیم که در مقوله طرح تحول سلامت گام‌هایی برداشته شده اما در بخش رفاه عمومی و اجتماعی جیب مردم همچنان خالی است و هنوز جوانان زیادی با بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند بنابراین در بخش بیکاری نیز اقدامی صورت نگرفته است.

عضو سابق شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری تصریح کرد: دولت یازدهم فعلاً توانسته در مقوله مذاکرات با 5+1 کارها را چند گام به جلوتر ببرد و جلوی شتاب تورم را نیز گرفته است.

آیتی با تأکید بر اینکه معتقدم دولت روحانی در بخش مواضع سیاسی حرکتی انجام داده که بخشی از پایگاه آرای اجتماعی و سیاسی خود را از دست داده است گفت: آقای روحانی بخش عمده‌ای از نخبگان سیاسی و اجتماعی را از دست داده است و من هم معتقدم اگر این وضع ادامه یابد دولت روحانی با یک ریزش آرا مواجه خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه اگر روند به شکل فعلی ادامه یابد ما (اصلاح‌طلبان) روحانی را طلاق سیاسی می‌دهیم، گفت: آقای روحانی به دلیل سیاسی‌کاری و مواضع غیر روشن پشتوانه بزرگی از نخبگان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را از دست داده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    نمیشه اگر بشه چی میشه !!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس