کد خبر 395727
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۰

سرمربی ایرانی‌الاصل تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان گفت: در زمانی که محمد بنا به عنوان مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی انتخاب شد، حکم سرمربیگری تیم بزرگسالان را برای من صادر کرد، اما نتوانستم آن را قبول کنم.

به گزارش مشرق، بعد از موفقیت تیم ملی کشتی فرنگی ایران در بازی‌های المپیک که منجر به کسب 3 مدال طلای المپیک که در تاریخ ورزش ایران بی سابقه بود، شد؛ محمد بنا و همکارانش پیشنهادات خوبی را از کشورهای مختلف برای هدایت تیم‌های ملی آن کشورها دریافت کردند. پیشنهاداتی که در آن زمان با دیده تردید به آنها نگریسته و حتی تکذیب شد، اما بعد از قطعی شدن رفتن محمد بنا از کشتی فرنگی، همکاران او نیز عطای کار را به لقایش بخشیدند و بار سفر بستند. از آن جمله جمشید خیرآبادی، از مربیان تأثیرگذار کشتی فرنگی در سال‌های اخیر بود که با پیشنهاد خوبی که از سوی کشور آذربایجان مواجه شده بود و به این پیشنهاد پاسخ مثبت داد و راه همسایه شمالی را در پیش گرفت.

حالا بعد از گذشت حدود 2 سال از فعالیت خیرآبادی در کشتی فرنگی آذربایجان، نتیجه زحمات این مربی در حال به بار نشستن است و مسیر جدیدی پیش روی کشتی فرنگی این کشور باز شده است. قهرمانی در جام جهانی نقطه عطف این موضوع بود که با استقبال خوبی هم از سوی مردم و حتی مسئولان بلند پایه ورزشی و سیاسی این کشور مواجه شد.

بعد از موفقیت‌های خیرآبادی قرارداد این مربی تا پایان المپیک 2016 برزیل تمدید شد تا او نتیجه زحمات چند ساله‌اش را در ریو برداشت کند. هر چند که خود او به خوبی می‌داند کار سختی برای کسب مدال‌های زرین و برآورده کردن انتظارات در برزیل خواهد داشت.

گفت‌وگو با جمشید خیرآبادی را درباره موفقیت هایش اخیرش در زیر می‌خوانید:

* هیچ موقع نگفتم می خواهم سرمربی ایران شوم


وی در پاسخ به این سوال که بعد از صحبت هایش پس از قهرمانی در جام جهانی مبنی بر اینکه حاضر است هدایت تیم کشتی فرنگی ایران را بپذیرد، این شائبه ایجاد شد که به دنبال گرفتن جایگاه احد پازاج را در تیم ملی است، گفت: هیچ موقع چنین صحبتی را مطرح نکردم؛ بلکه در واکنش به این سوال گفتم که هر کمکی که از دستم برآید برای کشورم به عنوان یک سرباز انجام خواهم داد. مربیان بزرگی در ایران حضور دارند که دیگر نیازی به من نیست، اما گفتم اگر روزی به حضور من نیاز باشد با تمام وجود و بدون هیچ چشمداشتی می‌آیم. هیچ موقع هم با هیچ کسی در ایران صحبت نکردم تا پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی را بدهم چرا که در هیچ کجای دنیا این موضوع مرسوم نیست. از طرفی در شخصیت من هم نیست که دنبال چنین مسائلی باشم.

* نتوانستم پیشنهاد «بنا» را قبول کنم


سرمربی ایرانی‌الاصل تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان گفت: وظیفه من نیست که به عملکرد کادر فنی ایران ایراد بگیرم. در 14 سالی که در ایران حضور داشتم ثابت کردم که اهل شعار دادن نیست. الان هم حاضرم بدون هیچ اجر و مزدی درخواست کشورم را بپذیرم، اما در حال حاضر با آذربایجان قرارداد دارم. آدم ارزان‌فروشی نبوده و نیستم و هیچ زمان خودم را به کسی تحمیل کرده و نمی‌کنم.

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی گفت: بعد از بازگشت از المپیک لندن محمد بنا، مدیر تیم های ملی کشتی فرنگی شد و به من هم پیغام داد که حکم سرمربیگری تیم بزرگسالان را برای من صادر کرده است، اما چون در آن زمان با آذربایجان صحبت کرده و قول داده بودم و قرارداد بسته بودم نتوانستم آن را قبول کنم، اما اطمینان می‌دهم که تا به حال با هیچ کس برای قبول سرمربیگری ایران صحبت نکرده و نخواهم کرد چرا که این موضوع برای من افت دارد.

* بزرگترین افتخار زندگی‌ام کمک به کشورم است


خیرآبادی در خصوص اینکه احد پازاج گفته است وی او را به دنیای مربیگری آورده است گفت: پازاج از مربیان بزرگ کشتی ایران است و همواره به او ارادت داشته‌ام. زمانی هم او من را به تیم ملی دعوت کرد و همیشه قدردان این لطف بوده و هستم و همه جا این را گفته‌ام. بابک، پازاج و سیم خواه از برترین کشتی‌گیران و مربیان ایران هستند و حکم استادی بر گردن من دارند و هیچ موقع به خودم اجازه نمی‌دهم که جسارت کنم و بگویم می‌خواهم جای آنها را بگیرم.

وی ادامه داد: پازاج هم نسبت به من لطف داشته است که گفته است کار من را قبول دارد. من هم هیچ موقع نگفتم که آماده قبول سرمربیگری تیم ایران هستم چرا که چنین موضوعی هیچ جای جهان عرف نیست. در تمام صحبت‌هایم گفتم که هر کاری باشد حاضرم با تمام وجود برای کشورم انجام دهم چون بزرگترین افتخار زندگی‌ام این است که کشورم به من نیاز داشته باشد و بتوانم کمک کنم، اما هیچگاه نگفتم می خواهم سرمربی تیم کشتی فرنگی ایران شوم. حتی گفتم با آذربایجان قرارداد دارم و با این وجود هر کمکی بتوانم انجام خواهم داد.

* قهرمانی‌های کشتی برای مسئولان ورزش ما عادی شده است


جمشید خیر‌آبادی در ادامه گفت‌وگو در خصوص حمایت هواداران ایرانی در جام جهانی از تیم آذربایجان گفت: وقتی به آذربایجان برگشتم به این موضوع افتخار کردم و سرم را بالا گرفتم چرا که آنها فهمیدند ایرانی‌ها برای افرادی که زحمت می‌کشند احترام قائلند و زحمات آنها را فراموش نمی‌کنند. حتی آنها از این موضوع شگفت‌زده شده بودند و انتظار چنین حمایتی را از سوی تماشاگران ایرانی نداشتند.

سرمربی ایرانی‌الاصل تیم کشتی فرنگی آذربایجان با اشاره به اینکه فدراسیون کشتی این کشور علاوه بر پاداش 100 هزار دلاری رئیس‌جمهور آذربایجان، پاداشی 150 هزار دلاری به وی اهدا کرده است گفت: با توجه به اینکه قهرمانی در جام جهانی برای نخستین بار در تاریخ ورزش آذربایجان رخ می داد از اهمیت بالایی برای آنها برخوردار بود.

وی افزود: در حالی که ما 4 بار با محمد بنا همراه تیم ایران قهرمان شدیم، اما هیچ موقع چنین تجلیلی از ما نشد؛ شاید هم دلیلش آن بود که این قهرمانی‌ها برای مسئولان ورزش ما عادی شده بود و به آن عادت کرده بودند. متاسفانه پاداشی که به کشتی‌گیران و مربیان ایرانی تعلق می‌گیرد واقعا کم است و حق دارند اعتراض کنند چرا که زندگی سختی دارند و در شرایطی که این همه زحمت می‌کشند هیچگونه پشتوانه‌ای برای آینده‌شان ندارند.

خیرآبادی خاطرنشان کرد: خود من که در کنار محمد بنا موفق به کسب 3 مدال طلای المپیک و قهرمانی در این رقابت ها که در تاریخ ورزش کشور بی‌سابقه بود، شده بودم، تنها 20 سکه پاداش گرفتم. آیا با این پاداش انگیزه‌ای برای کار کردن می‌ماند؟ حتی با وجود اینکه مشکل مالی هم نداشته باشم دیگر نمی‌توان کار را ادامه داد چرا که کشورهای رقیب سرمایه گذاری هنگفتی در ورزش می کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    جمشید خیر‌آبادی در ادامه گفت‌وگو در خصوص حمایت هواداران ایرانی در جام جهانی از تیم آذربایجان گفت: وقتی به آذربایجان برگشتم به این موضوع افتخار کردم و سرم را بالا گرفتم چرا که آنها فهمیدند ایرانی‌ها برای افرادی که زحمت می‌کشند احترام قائلند و زحمات آنها را فراموش نمی‌کنند. حتی آنها از این موضوع شگفت‌زده شده بودند و انتظار چنین حمایتی را از سوی تماشاگران ایرانی نداشتند. ظاهرا این آقای خیر آبادی فراموش کرده که کسانی که توی جمهوری جعلی آذربایجان زندگی میکنن هموطنان ما هستن چه تالشی چه آذری پس چیز چندان عجیبی اتفاق نیفتاده به امید روزی که آران و مغان از بالا و بحرین از جنوب رو به کشور برگردونیم
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    در مملکت ایران نخبه کشی همیشه مد بوده است با انگ های مختلف -
  • رحمن ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    استفاده کن نوش جانت وظیفه ات را به کشور انجام داده ای ما متشکریم و چیز مالی زیادی هم دریافت نکرده ای (و لا تنسی نصیبک من الدنیا و باید گفت ارض الله واسعه)اینجا هم مربیان خوب فراوانند که هنوز فرصت پیدا نکرده اند شایستگی های خود را نشان دهند انشاءالله روزگار در چرخش است خود را نشان خواهند داد.شما هم راحت باش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس