کد خبر 395539
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱

یکی از سناتورهای ارشد آمریکایی متهم شده است که از منصب خود در کنگره این کشور برای پیشبرد منافع تجاری یکی از حامیان مالی خود در آمریکا و جمهوری دومینیکن سوء استفاده کرده است.

 به گزارش مشرق، گاردین نوشت: همزمان با انتشار اخباری مبنی بر اینکه وزارت دادگستری آمریکا در حال آماده‌سازی اتهامات فساد علیه سناتور رابرت منندز است، جزئیات بیشتری از مفاد اتهامات وارده به وی منتشر شد.

به‌نوشته این نشریه انگلیسی، منابع قضایی آمریکا عنوان داشته‌اند که تحقیقات فدرال بر این تمرکز دارند که آیا منندز از منصب خود در سنا برای پیشبرد منافع مادی یک چشم‌پزشک به‌نام "سالومون میلگن" که یکی از دوستان قدیمی و حامیان مالی عمده کارزارهای انتخاباتی وی بوده، استفاده کرده است.

این اعلام جرم که از سوی اریک هولدر، دادستان کل آمریکا نیز تأیید شده است شامل اتهاماتی است مبنی بر اینکه منندز از منصب خود در سنا برای پیشبرد منابع تجاری میلگن به‌ازای دریافت هدایی استفاده کرده است.

اف‌بی‌آی و دادستان‌های این کشور اتهامات متعددی را علیه منندز مطرح کرده‌اند، اما وی این تحقیقات را نتیجه یک کارزار کثیف از سوی مخالفان سیاسی خود خوانده است.

میلگن و خانواده وی از حامیان مالی عمده منندز و بسیاری از کمیته‌های سنا که با منندز مرتبط هستند می‌باشند.

بازرسان دادگستری آمریکا در این ماجرا بر مسافرت هوایی سال 2010 منندز به جمهوری دومینیکن تمرکز دارند، جایی که منندز مهمان میلگن بود. در سال 2013 و پس از اینکه گزارش بازرسان فدرال این کشور علنی شد، منندز مبلغ 58هزار دلار پرداختی از سوی میلگن برای سفر وی به دومینیکن را بازپس داد. منندز در آن زمان اعلام کرد که در ارائه اطلاعات مرتبط با (هزینه) پرواز‌های خود در چارچوب قواعد "نظارتی" دچار اشتباه شده بود.

بازرسان همچنین در حال بررسی ادعاهایی علیه منندز هستند مبنی بر اینکه وی در راستای منافع تجاری میلگن دست به لابی‌گری زده است؛ بر این اساس،‌ پس از اینکه این چشم‌پزشک فلوریدایی متهم به ارائه صورت‌حساب‌های بیش از حدی به دولت به‌خاطر خدمات پزشکی و بهداشتی شد، منندز  با مدیران برنامه مراقبت بهداشتی فدرال دست به لابی‌گری زده است.

بازرسان همچنین در حال بررسی این موضوع هستند که آیا منندز به‌صورت غیرقانونی و برای حفاظت از منافع تجاری میلگن در جمهوری دومینیکن دست به مداخله زده است، هرچند منندز ادعا کرده است که وی در تلاش بوده است تا مانع از تجارت مواد مخدر و نه کمک به حامی خود بوده است.

از جمله دیگر موارد ادعایی مطرح علیه منندز می‌توان به در اختیار گرفتن روسپی‌ها در مقابل پرداخت پول در جمهوری دومینیکن و نقض قوانین فدرال برای صدور مجوز اقامت در آمریکا برای دو بانکدار برجسته اکوادوری است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس