کد خبر 395535
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱

معاون رئیس‌جمهور برای شرکت در پنجاه و نهمین اجلاس کمیسیون مقام زن(پکن+۲۰) صبح شنبه راهی نیویورک شد.

به گزارش مشرق، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده برای شرکت در پنجاه و نهمین اجلاس کمیسیون مقام زن(پکن+20) امروز شنبه راهی نیویورک شد.

این اجلاس 10 روزه از 18 اسفند آغاز می شود و هیات ایرانی به ریاست شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در 4 روز نخست اجلاس حضور خواهد داشت.

با توجه به اینکه اجلاس کمیسیون مقام زن در بیستمین سالگرد اجلاس پکن برگزار می شود به نام پکن+20 نامگذاری شده است.

در این اجلاس دستاوردها و چالش های کشورهای مختلف بر اساس 12 محور نگران کننده حوزه زنان مطرح شده در اجلاس پکن بررسی می شود.

باستانی معاون بررسی های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، فلاحتی مدیرکل دفتر امور بین المللی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، جلودارزاده مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور زنان و خانواده، فرهمندپور مشاور وزیرکشور در امور زنان و خانواده، تندگویان مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده و کرکه آبادی مدیرکل بانوان استانداری سمنان، مولاوردی را در این سفر همراهی می کنند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده سخنران مراسم افتتاحیه اجلاس کمیسیون مقام زن است و اعضای هیات دولتی ایران در دو پنل تخصصی "برابری جنسیتی مرجع ملی زنان" و "مکانیزم های نهادین برای پیشرفت زنان" شرکت خواهند کرد.

همچنین هیات دولتی ایرانی در حاشیه این اجلاس، پنلی تخصصی را با عنوان "زنان ایران 20 سال پس از پکن" را در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار خواهد کرد که اعضای هیات ایرانی در این پنل سخنرانی هایی را درباره وضعیت آموزش، بهداشت و سلامت، زنان در قدرت تصمیم گیری، توانمند سازی اقتصادی زنان و مشارکت اقتصادی آنها و به طور کلی دستاوردهای 20 سال گذشته در همه عرصه ها انجام خواهند داد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه اجلاس کمیسیون مقام زن دیدارهای دوجانبه ای را انجام خواهد داد که دفتر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد برای انجام این دیدارها برنامه ریزی لازم را انجام داده است که دیدار با ملومبو، مدیراجرایی نهاد زنان ملل متحد از جمله آنها است.

سازمان های مردم نهاد ایران نیز در ساختمان جانبی سازمان ملل متحد با حضور در سه پنل تخصصی به بیان تجارب موفق و دستاوردهای خود در حوزه زنان خواهند پرداخت.

همچنین یک روز از این اجلاس به پارلمان ها اختصاص دارد که دو نماینده مجلس شورای اسلامی در آن شرکت خواهند کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    سفر بی خیر و مصیبت باری خواهد بود با آن هیئت صد نفره ی معلوم الحال همراهش متاسفم که چادر به سر داری و مسلمانی اما در اجلاسی شرکت میکنی که محل مانور فمنیست هاست کاش حداقل برای دفاع از زن ایرانی مسلمان راهی می شدی اما افسوس که راه تو همان راه اصلاح طلبان در دوره ی خاتمی ست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس