کد خبر 395525
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، گفت: این تیم راه سختی در آسیا دارد اما باید با همان قدرتی که لیگ قهرمانان آسیا را آغاز کرده این راه را ادامه دهد.

به گزارش مشرق، مهدی مهدوی‌کیا در خصوص شرایط تیم فوتبال پرسپولیس و همچنین وضعیت تیم ملی امید در راه حضور در بازی‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:

این روزها مشغول استعدادیابی در رده سنی زیر یازده سال هستید. در این‌باره صحبت کنید.

از بین همه استان‌ها 40 بازیکن را انتخاب کردیم و 4 روز در رامسر اردو داشتیم و امروز این اردو به پایان رسید و قرار است در خصوص این بازیکنان به جمع‌بندی برسیم. همچنین قرار است هفته آینده 20 تا 25 بازیکن زیر یازده سال دیگر را هم برای مدت 4 روز مجدداً به اردوی رامسر بیاوریم و امیدوارم تا بعد از عید بتوانیم این روند را دامه دهیم تا به 15 نفر نهایی برسیم.

استعدادهایی که در این اردوها کشف می‌شود آیا در اختیار باشگاه‌ها هم قرار می‌گیرند تا در مسیر صحیحی از آنها استفاده شود.

متأسفانه ما تیم‌هایی با شرایط سنی زیر یازده سال نداریم اما استعدادهای خوبی در این اردوها پیدا کرده‌ایم و امیدوارم بستر طوری فراهم شود که در تمام طول سال این استعدادیابی انجام شود. در نهایت ما بتوانیم 15 نفر نهایی را از میان این بازیکنان پیدا کنیم.

دو سال پیش تصاویری از کودکی اردبیلی در برنامه 90 نشان داده شد که از او به عنوان مسی فوتبال ایران نام بردند و حتی محمد رویانیان مدیرعامل وقت پرسپولیس با خانواده این کودک قراردادی بلندمدت امضاء‌ کرد اما دیگر خبری از این کودک فوتبالیست نشد. آیا در استعدادیابی‌ها، شما با این کودک برخورد کردید؟‌

شاید شرایط سنی این کودک به ما نمی‌خورد هرچند که از استان اردبیل فوتبالیستی برای ما فرستاده نشد چرا که ما از آموزش و پرورش سراسر کشور خواستیم تا اگر بازیکن مستعدی با شرایط سنی زیر یازده سال دارند در اختیار ما قرار دهند و این آمادگی را داریم که از این کودکان تست بگیریم.

 
به پرسپولیس برسیم این تیم در دو بازی خودش در آسیا 6 امتیاز گرفته و بهترین عملکرد را در بین تیم‌های آسیایی داشته است.


فکر می‌کنم لخویا شروع خوبی برای پرسپولیس بود و بعد از آن خوشبختانه بنیادکار را در بازی خارج از خانه شکست دادند و فکر می‌کنم تیم الآن از نظر روحی و روانی شرایط خوبی دارد و امیدوارم که این شرایط خوب به لیگ برتر خودمان هم منتقل شود و پرسپولیس بتواند با ادامه این روند خوب نتایج مناسبی هم در لیگ برتر بگیرد.

سومین بازی پرسپولیس در آسیا مقابل النصر در عربستان است. شما هم تجربه بازی در این کشور را داشته‌اید. فکر می‌کنید این تیم 26 اسفند چه نتیجه‌ای مقابل حریف عربستانی خواهد گرفت؟

قطعاً کار تیم در عربستان بسیار سخت است و به نظرم راه سختی در پیش داریم اما بازیکنان باید با قدرت همین روندی که آغاز کرده‌اند را ادامه دهند تا در نهایت بتوانند به عنوان سرنشین از این گروه صعود کنند.

پرسپولیس فردا در لیگ برتر باید به مصاف تراکتورسازی در تبریز برود، به نظر شما روند خوب پرسپولیس در آسیا در لیگ برتر هم ادامه‌دار خواهد بود؟

به نظرم با توجه به فاصله امتیازی پرسپولیس با صدر جدول باید این روند ادامه‌دار باشد تا بازیکنان بتوانند فاصله امتیازی با صدر را کم کنند و فکر می‌کنم نتایج اخیر این تیم در آسیا بتواند از نظر روحی و روانی به پرسپولیس کمک کند.

تیم ملی امید فروردین‌ماه سال 94 باید در بازی‌های مقدماتی المپیک 2016 ریودوژانیرو به مصاف حریفانش برود. با توجه به اینکه شما هم سابقه حضور در تیم ملی امید و عدم راهیابی به المپیک را دارید فکر می‌کنید تیم امید فعلی می‌تواند بعد از 40 سال به المپیک برود؟


به هر حال این تیم هم مشکلاتی داشته و دارد اما امیدوارم برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده خوب باشد هرچند که قطعاً برای این تیم خوب کار نشده و دیدید که تیم را دیر جمع کردیم، کادر فنی دیر به تیم اضافه شد و بازی‌های تدارکاتی خوبی هم برای تیم امید نداشتیم اما در کل برای محمد خاکپور، همکارانش و تیم ملی امید آرزوی موفقیت می‌کنم چرا که این تیم پشتوانه تیم ملی بزرگسالان ماست.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس