کد خبر 395342
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲

رئیس‌جمهور کشورمان در رأس یک هیأت عالی‌رتبه سه‌شنبه هفته جاری(۱۹ اسفند) به عشق‏‌آباد سفر می‌کند.

به گزارش مشرق، سفر آتی «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به عشق‏‌آباد، در جلسه هیئت دولت ترکمنستان که شب گذشته به سرپرستی «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت.

«رشید مراداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان در این جلسه با ارائه گزارشی از تدارکات و آمادگی برای سفر روحانی به ترکمنستان، تصریح کرد: سفر روحانی به ترکمنستان دو روزه بوده و در تاریخ 10 الی 11 مارس سال جاری میلادی صورت خواهد گرفت.

مراداف در تشریح برنامه آتی این سفر، ملاقات و مذاکرات سران ترکمنستان و ایران و هیئت همراه و امضای بسته اسناد همکاری میان «عشق‏‌آباد« و «تهران» را از مهمترین محورهای سفر رسمی رئیس جمهور ایران به ترکمنستان اعلام کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان پس از ارائه گزارش وزیر امور خارجه این کشور درباره برنامه سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عشق‌آباد، از سطح روابط دوستانه و حسن همجواری میان ترکمنستان و ایران که سال به سال بیشتر می‌شود، اظهار خرسندی کرد.

بردی‏‌محمداف در بخشی از سخنان خود در ارتباط با مناسبات میان ترکمنستان و ایران، گفت: روابط و همکاری‏‌های میان ترکمنستان و ایران در همه عرصه‏‌ها از جمله اقتصادی از اهمیت برخوردار است.

رئیس جمهور ترکمنستان با اشاره به اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنگی و سنتی میان ملت ترکمنستان و ایران افزود: روابط معنوی و فرهنگی دوجانبه که از قدمت دیرین تاریخی برخوردار هستند، دو ملت را بیش از پیش منسجم و متحد می‌سازد.

بردی‏‌محمداف در پایان بر اهمیت مذاکرات آتی در عالی‌ترین سطوح میان ترکمنستان و ایران که در روزهای آینده در عشق‌‏آباد صورت خواهد گرفت، تأکید کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس