کد خبر 395137
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸

تیمی از وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن را آزاد کرد و او را به میهن بازگرداند.

به گزارش مشرق، عملیات آزادسازی وی بسیار پیچیده و کاملا موفقیت آمیز بود و ایران در ازای آن امتیازی به ربایندگان نپرداخت.


پس از ربوده شدن نیکبخت دیپلمات ایرانی در 21 ژوئیه 2013 فورا در وزارت خارجه و همچنین وزارت اطلاعات برای پیگیری این موضوع کمیته ویژه ای تشکیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین "سید محمود علوی" وزیر اطلاعات کشورمان، صبح امروز (پنجشنبه ) در نشستی خبری که به مناسبت آزادی نور احمد نیکبخت اظهار داشت: 20 ماه پیش، یکی از دیپلمات‌های کشور در یکی از خیابان های پایتخت یمن ، گروگان گرفته شد که از همان ابتدا دستگاه های مختلف جمهوری اسلامی ایران ، در جهت پایان دادن به این مساله و با هدف دفاع از منافع کشور وارد عمل شدند .


وی با تاکید بر اینکه وزارت اطلاعات ، خود را مکلف به دفاع از شهروندان و دیپلمات های کشورمان می داند ، گفت : وزارت اطلاعات از روز اول احساس تکلیف کرد و کار خود را آغاز کرد .


علوی ادامه داد : وزارت اطلاعات با تجربه ای که دارد و اشرافی که بر روش های پیچیده اطلاعاتی دارد موفق شد ، کار را پیش ببرد.


علوی اظهارداشت : گروه های تروریستی افرادی را از کشورهای مختلف به گروگان می گیرند ، گردن می زنند و زنده به آتش می کشند و فیلم آن را در اینترنت پخش می کنند و عملا کشورهای آنها موفق نمی شوند گروگان های خود را از چنگ آنها آزاد کنند؛ اما افسران اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران موفق شدند با یک عملیات پیچیده ، پیشرفته و دقیق ، وارد عمل شوند و کار را به نحوی به نتیجه برسانند که به هیچ یک از پیش شرط ها ی تروریست ها پاسخ مثبتی داده نشد و با کمترین هزینه اتفاق افتاد.


وی آزادی این دیپلمات ربوده شده را از لطف پروردگار ، امام عصر (عج) و عنایات رهبر معظم انقلاب و مردم شهید پرور دانست و گفت : این امر از برکت انسجام بین وزارتخانه ها و سایر دستگاه های کشوری و لشگری است.


علوی ادامه داد: من از همه عزیزانی که در این زمینه تلاش کردند تشکر می کنم و رهایی این عزیز را به امام عصر (عج) و رهبر معظم انقلاب ، مردم ، رییس جمهوری و دولت تدبیر و امید و همچنین خانواده و همکاران این عزیز تبریک عرض می کنم و امیدوارم ، دیگر شاهد این مسایل نباشیم.


وزیر اطلاعات افزود : گروگان‌گیران بدانند، دستگاه اطلاعاتی و تمام نظام جمهوری اسلامی ایران ، کوچکترین باجی به باج خواهان نخواهد داد و از منافع و مصالح کشور دفاع می کند و اجازه خدشه دار کردن آن را نخواهد داد.


نور احمد نیکبخت دیپلمات ایرانی که در تیرماه 1392 توسط گروه های تروریستی در یمن ربوده شده بود، صبح امروز آزاد و به کشور بازگشت .


از سوی دیگر، "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی و آفریقایی وزیر خارجه گفت: آزادی دیپلمات ایرانی در یمن توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) نشانه و برگ دیگری از اقتدار امنیتی و سیاسی ایران است .


امیر عبدالهیان در بدو ورود نوراحمد نیکبخت دیپلمات آزاد شده ایرانی در یمن به ایران و در فرودگاه مهرآباد تأکید کرد: در ابتدای این حادثه کمیته ویژه ای در وزارت امور خارجه به دستور وزیر امور خارجه تشکیل شد و تمامی بخش های ذیربط ایران در این کمیته حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: در نهایت تیم ویژه ای از وزارت اطلاعات در یک سلسله علمیات پیچیده و دشوار و در یک منطقه بسیار خاص و در بخشی از کشور یمن موفق شدند مقتدرانه نوراحمد نیکبخت را از چنگال تروریست ها آزاد کند.


نور احمد نیکبخت هم در تشریح ماجرای ربوده شدن خود اظهار داشت، من در حین انجام وظیفه دیپلماتیک در صنعا از خانه عازم محل کار بودم که ربوده شدم.


وی از دوستانی که در وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه زحمت کشیدند تشکر کرد.
وی همچنین از رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و وزیر امور خارجه تقدیر و تشکر کرد.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    اين كجاش جزئيات بود؟؟؟
  • امید ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    واقعا چقدر جزئیات....!
  • ایرانی ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    0 0
    خوشا به حال تمام برادران وزارت اطلاعات ، که از همون لقبشون بزرگی و اهمیت و خدا پسندی کارشون مشخصه . . . سربازان گمنام امام زمان . . .دعای امام زمان پشت و پناهتان که عمری جان ، آسایش ، آرامش ، زندگی و خوانوادتان را رها کرده اید در گرو خدمت به اسلام ، کشور و ملت . حقا که سربازان جان بر کف امام عصر (عج) و مقام معظم رهبری هستید . . .
  • اهوازی ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    0 0
    سینما گران ما اگر غیرت داشته باشند و به دنبال سوژه واقعی باشند این بهترین شوژه است.
  • ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    0 0
    چه جزئيات دقيقي داديد من كه يك لحظه با تمام افراد حاضر در اين داستان همزاد پنداري كردم ! آخه آقا يا خانوم حسابي اينكه يك كلمه خبر مينويسي عمليات پيچيده انجام شد يعني جزئيات ؟ اگر اين كار رو امريكايي ها انجام داده بودن الان سه تا فيلم ساخته بودند و ده تا جايزه اسكار هم به اين فيلمها ميدادند اونوقت شما بايك كلمه پيچيده سرو ته خبر را هم ميارين وتازه تيتر ميزنين جزئيات !!!!
  • ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    0 0
    با این حرفاتون کاری نکنید که بیایند یه ایرانی دیگه رو گروگان بگیرند و گردن بزنند .
  • عباس م 61 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    0 0
    دیگه لازم نبود بگید ما فلان کردیم و بهمان کردیم..
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      0 0
      لازم بود
  • محمد ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    این که همش کلیات بود!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس