کد خبر 394655
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره ایالات متحده، اعلام کرد که نتانیاهو حرف جدیدی برای گفتن نداشت.

به گزارش مشرق،  سی بی اس نوشت: "باراک اوباما» در نخستين واکنش به اظهارات بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل در کنگره، گفت که وی در سخنرانی اش هيچ پیشنهاد و راه حل عملی جایگزین برای مذاکره با ايران ارائه نکرد.

باراک اوباما در کاخ سفيد و به هنگام ديدار با وزير دفاع آمريکا تصريح کرد که سخنرانی نتايناهو را نديده، اما متن اين سخنرانی را خوانده است.

رئيس جمهوری آمريکا گفت: نکته تازه ای در سخنرانی بنيامين نتانياهو نبود. نخست وزير اسرائيل در خصوص توافق موقت ژنو نيز همين حرف ها را زد.

با این حال باراک اوباما گفته است در خصوص رویکرد ایران در منطقه و حمایت از تروریسم! و همچنین تهدید موجودیت اسرائیل با بنیامین نتانیاهو موافق است.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرده است که بر سر مسئله اصلی یعنی چگونگی جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی که این کشور را خطرناکتر می کند، با نخست وزیر اسرائیل اختلاف نظر دارد.

اوباما همچینین مدعی شد: موضوع توافقی که هم اینک با ایران مذاکره بر سر آن ادامه دارد، می تواند حرکت برنامه هسته ای ایران را به تعویق بیندازد.

نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در کنگره تصريح کرد توافق احتمالی که هم اکنون کشورهای ۱+۵ با ايران در حال مذاکره  بر سر آن هستند، توافق «بدی» است. وی مدعی شد این توافق نه تنها مانع دستیابی ايران به سلاح هسته ای نخواهد شد بلکه راه برای دستيابی به سلاح اتمی را باز خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو همچنين گفته بود که اين توافق امنيت اسرائيل و جامعه بين المللی! را به مخاطره می اندازد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس