کد خبر 394468
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰

در شرایطی که نتانیاهو تلاش دارد با سخنرانی در کنگره، قانون‌گذاران این کشور را به رد توافق احتمالی با ایران تشویق کند، اما در همان حال بر اهمیت روابط تل‌آویو و واشنگتن تأکید کرده و آن را حیاتی می‌خواند.

به گزارش مشرق، وال‌استریت‌ژورنال نوشت: رهبران آمریکایی و اسرائیلی روز گذشته سخنان احترام‌آمیزی را با یکدیگر مبادله کردند، اما تنش‌ها در رابطه با گفتگوهای آمریکا و ایران بر سر برنامه‌ هسته‌ای در آستانه سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهینونیستی در کنگره به اوج خود رسید، جایی که وی تلاش خواهد کرد تا قانون‌گذاران آمریکایی را به ممانعت و خنثی‌کردن مهمترین ابتکار سیاست خارجی رئیس جمهوری اوباما تشویق کند.

همچنان با تلاش دو طرف برای یافتن زبانی آشتی‌جویانه، نتانیاهو ایالات متحده را به عنوان "خانواده" توصیف کرد و سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل بر "تعهدات مستحکم" آمریکا در قبال اسرائیل تأکید کرد.

اما این تعارفات کلامی طرفین در مقابل 16 هزار عضو آیپک در شرایطی بود نتانیاهو خود را آماده می‌کند تا بیشترین تلاش خود را برای دفع کردن یک توافق احتمالی با ایران به کار گیرد. وی که مخالفت هرگونه توان غنی‌سازی هسته‌ای ایران است، به طور علنی از بی‌اعتمادی خود نسبت به تلاش‌های دولت اوباما سخن گفت. نتانیاهو گفت این مسأله برای آمریکا یک موضوع "امنیتی" است، اما برای اسرائیل موضوعی مرتبط با "بقای" آن است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس