کد خبر 39421
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۱:۰۱

شهيد حسن آبشناسان در سال 1364، در حاليکه فرماندهي لشگر 26 نوهد(نيروي ويژه هوابرد) فرماندهي قرارگاه حمزه و لشگر 33 نيروهاي مخصوص را بر عهده داشت، همزمان با عمليات قادر، در منطقه «لولاند» بر اثراصابت ترکش به شهاد

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهيد حسن آبشناسان فرمانده قرارگاه شمالغرب حمزه سيدالشهدا و فرمانده لشگر 23 نوهد، ارتش جمهوري اسلامي ايران در سال 1315 در در تهران به دنيا آمد.
دوران کودکي را با تحصيل در مدرسه سپري کرد و درسال 1336 با اخذ مدرک ديپلم وارد دانشکده افسري شد.
در سال 1339 با درجه ستوان دومي فارغ‌التحصيل گشت و يک سال بعد دوره مقدماتي را به پايان رساند. پس از آن، در اولين دوره «رنجر»، «دوره‌هاي عالي ستاد فرماندهي»، «دوره‌هاي چتربازي و تکاوري» در داخل و خارج کشور، شرکت نموده و تمامي اين مراحل را با موفقيت پشت سر گذاشت.
پس از پيروزي انقلاب اسلامي، به درجه سرهنگي ارتقاء يافت و فرماندهي «يگان جنگهاي نامنظم در قرارگاه سيدالشهداي ارتش» را بر عهده گرفت.
شهيد آبشناسان با تشکيل سپاه، نيروهاي جديد را در «آموزشگاه سعدآباد» تحت تعليم خود قرار داد و در سال 1363، مطابق حکم رسمي «قرارگاه رمضان»، فراهم نمودن زمينه‌هاي آموزش جنگهاي نامنظم سپاه به وي واگذار گشت.
وى از اولين روزهاى جنگ تحميلى به منطقه جنوب اعزام شد و موفقيت هاى بسيارى در جنگ هاى نامنظم کسب و اولين اسراى عراقى را به اسارت گرفت. چندى بعد در يکي از عملياتها از ناحيه کتف مجروح شد ولى براى مداوا در بهدارى توقف نکرد و از آن به بعد اهالى دشت عباس به وى لقب شهيد صحرا را دادند.
ايشان بعلت همين فداکارى و زحمت ها به فرماندهى قرارگاه حمزه سيد الشهدا منصوب شد و با اتحاد صميمانه ارتش و سپاه به پيروزى هاى چشمگيرى نائل شد که پيام تاريخى امام(ره) براى رزمندگان قرارگاه را در پى داشت.
حسن آبشناسان در عمليات پيرانشهر، سردشت و بانه، شرکت کرد و از هم‌رزمان نزديک محمد بروجردي بود.
در سال 1364، در حاليکه فرماندهي لشگر 23نوهد، فرماندهي قرارگاه حمزه و لشگر 33 نيروهاي مخصوص را بر عهده داشت، همزمان با عمليات قادر، در منطقه «لولاند» بر اثراصابت ترکش به شهادت رسيد.

روحمان با يادش شاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احسان ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    4 0
    روحش شاد درود بر 48000 شهید والامقام ارتش ایران اسلامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس