کد خبر 394181
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶

باقرزاده گفت: حدود 80 درصد والدین دانش آموزان مدارس تیزهوشان تحصیلات دانشگاهی دارند اما حدود 80 درصد والدین دانش آموزان مدارس کار و دانش با ضریب هوشی مشابه بیسواد یاکم سوادند.

به گزارش مشرق، رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: براساس آخرین سرشماری کشور، ۸۵ و ۲ دهم درصد جامعه باسوادند که این رقم درسال ۳۵ فقط ۱۵درصد بود .

باقرزاده در نشست معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور، افزود: رتبه جهانی ایران از نظر "عدالت جنسیتی در آموزش" قابل قبول ارزیابی می شود. .

وی گفت: 30درصد جمعیت باسواد تحصیلات دانشگاهی دارند و حدود 10 میلیون نفر در کشور بیسواد یا کم سوادند.

باقرزاده با بیان اینکه زنان روستایی با حدود 30درصد بیسواد، بیشترین آمار بیسوادی را دارند گفت: زنان 30 تا 49 سال نیز با حدود 32 درصد بیسواد بیشترین شمار بیسوادان را در گروه های سنی مختلف دارند.

باقرزاده گفت: حدود 80 درصد والدین دانش آموزان مدارس تیزهوشان تحصیلات دانشگاهی دارند اما حدود 80 درصد والدین دانش آموزان مدارس کار و دانش با ضریب هوشی مشابه بیسواد یاکم سوادند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    دلیل اینکه والدین فرزندان کار و دانش را بیسواد و کم هوش میدانید اشتباه است. الان در روستاها افراد باهوشتری از فرزند استاد مستقر در تهران و دختر و پسر سران قوا که سهمیه ای و بدون هزینه دانشگاه آزاد اند هستند که به دلیل عدم دسترسی به مدارس در 30 سال قبل بی و کم سواد مانده اند. و نباید بگویید که چون کم سواد اند از اینرو فرزندانشان هم کم هوش اند.
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    این فرد که تحلیلگر است آیا نمیداند در روستاهای کشور که الان هم جاده دسترسی محدود دارند چطور پدر و مادر افراد در 30 سال پیش می بایست درس بخوانند و دانشگاه تهران بروند. با بعضی از افراد که مواجه میشوم و بیسواد اند ولی متوجه میشوم که هوششان حداقل 4 برابر من است و پتانسیل هوش این افراد به صورت بالقوه و دست نخورده مانده و در نطفه خفه شده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس