کد خبر 394143
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲

محسنی اژه‌ای گفت: ما در پرونده معروف مشهد آنچه دستگاه قضایی انجام شد در جهت منافع مردم بود، دفاتر بسته شد و جلوی تبلیغات هم گرفته شد و ما به آنها گفتیم که در حد توان خود پروژه را جلو ببرند و بنابر این نه کار تعطیل شد و نه کسی بازداشت شد.

به گزارش مشرق، در ادامه هفتاد و ششمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه یکی از خبرنگاران خطاب به اژه‌ای گفت: در روزهای اخیر مشاهده می‌شود حرف‌هایی درخصوص ورشکستگی برخی شرکت‌ها مطرح است از جمله شرکت معروف در مشهد یا اینکه در مورد یک موسسه مالی و اعتباری در مشهد به نام میزان این صحبت‌ها وجود دارد، قوه قضاییه برای جلوگیری از بر هم خوردن امنیت روانی و اقتصادی جامعه چه اقدامی انجام می‌دهد که وی در پاسخ گفت: من در این خصوص 3 عرض دارم، اول اینکه خانواده‌ها و افرادی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند هوشیار باشند.

وی افزود: دوم اینکه کسانی که به اصطلاح سرمایه‌ای را می‌پذیرند حال در قالب یک موسسه تعاونی باید در حد توان خود دایره کارشان را گسترده کنند اما اگر فکر می‌کنند قدرت و توان ندارند نباید آن را انجام دهند.

سخنگوی دستگاه قضایی به سومین نکته خود در این زمینه اشاره کرد و افزود: بانک مرکزی موظف است بررسی کند که آیا کسی که درخواستی می‌کند توان اجرای آن را دارد یا نه، اگر ندارد نباید مجوز بدهد.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: این شایعات واقعاً خلاف و گناه است و قطعاً قابل تعقیب است و دستگاه قضایی هم برخورد می‌کند، نباید بی جهت خودمان شایعه درست کنیم.

وی ادامه داد: در مورد مشهد هم آنچه دستگاه قضایی انجام شد در جهت منافع مردم بود، دفاتر بسته شد و جلوی تبلیغات هم گرفته شد و ما به آنها گفتیم که در حد توان خود پروژه را جلو ببرند و بنابر این نه کار تعطیل شد و نه کسی بازداشت شد.

اژه‌ای ادامه داد: الان هم که آقای الفت در معاونت پیشگیری از وقوع جرم وارد شده‌اند با بانک‌ها و بخش‌های مختلف جلساتی دارند که ثبات اقتصادی ایجاد شود تا هم مردم مطمئن شوند و هم تخلفی صورت نگیرد.

اژه‌ای در خصوص آخرین وضعیت ایجاد پلیس قضایی اظهارداشت: قوه قضاییه موظف شد لایحه پلیس قضایی را تنظیم کند که این لایجه در دولت سابق ماند، ما دوباره آن را پیگیری کردیم، با مشکلاتی مواجه است که امیدواریم به زودی تصویب شود.

یکی از خبرنگاران در پایان نشست گفت که سایت جماران در گفت‌وگو با رئیس جمهور اسبق مطالبی را منتشر کرده که شائبه توهین به امام خمینی وجود دارد، آیا قوه قضاییه ورود پیدا می‌کند که سخنگوی دستگاه قضایی در پاسخ گفت: اگر شائبه توهین باشد هم دستگاه قضایی و هم دادستان ورود می‌کند مگر اینکه در مصداق توهین اختلاف نظر باشد اما در صورتی که نسبت به امام راحل توهینی صورت گرفته باشد حتماً موسسه وارد می‌شود و مواردی هم که به دستگاه قضایی اطلاع داده شود پیگیری خواهیم کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس