کد خبر 393658
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵

حامیان اپوزیسیون روسیه امروز (یکشنبه) به یاد بوریس نمتسوف، منتقد کرملین، یک راهپیمایی برگزار می‌کنند؛ قتل وی موجب نگرانی درباره آینده روسیه در میان مخالفان ولادیمیر پوتین شده است.

 به گزارش مشرق، رویترز نوشت: هزاران تن از مردم روسیه روز شنبه نیز بر روی پلی که بوریس نمتسوف در نزدیکی کرملین ترور شد، شاخه‌های گل گذاشتند و شمع روشن کردند. نمتسوف از سیاستمداران اپوزیسیون روسیه و معاون نخست وزیر سابق بود که اواخر روز جمعه به ضرب گلوله کشته شد.

بازپرس‌های ملی که به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پاسخگو هستند می‌گویند تمام احتمالات از جمله اینکه نمتسوف یهودی از سوی "اسلام گرایان افراطی" کشته شده باشد و یا اینکه وی خود را کشته است تا نام پوتین را بدنام کند پیگیری می‌کنند! مخالفان پوتین می‌گویند که چنین سخنانی نشان دهنده بدبینی رهبران روسیه است و در همین حال آنها اظهارات ملی گرایی، تنفر و جنون ضد غربی را تشدید می‌کنند تا بتوانند برای سیاست‌هایشان در قبال اوکراین حمایت مردمی جلب کنند.

بوریس نمتسوف 55 ساله یکی از رهبران مطرح اپوزیسیون روسیه بود که در احیای روابط مسکو- کی‌یف نقش بسزایی ایفا می‌کرد و ترور وی با محکومیت شدید از سوی پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین مواجه شد.

در همین حال بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل ترور این سیاستمدار سرشناس روسیه را محکوم کرده و ابراز امیدواری کرد که قاتل به زودی به سزای عملش برسد. ولادیمیر پوتین نیز در گفت‌وگو با مادر نمتسوف ترور فرزند وی را "تحریک آمیز" خواند و گفت که قاتلان وی دستگیر و مجازات می‌شوند.

دبیرکل سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای گفت که از کشتار وحشیانه نمتسوف در مسکو "شوکه" شده است. دبیرکل سازمان ملل با عرض تسلیت به خانواده نمتسوف گفت که تحقیقات در این باره آغاز شده و قاتل یا قاتلان به زودی محاکمه می‌شوند.

از سوی دیگر یوآخیم گائوک، رئیس جمهوری آلمان گفت که از ترور این رهبر اپوزیسیون روسیه شوکه شده است.

وی گفت: ما عمیقا از مرگ معاون سابق نخست وزیر روسیه که در دفاع از آزادی، دموکراسی و صلح فعال بود، متاسف شدیم. مرگ وی برای جامعه روسیه فقدان بزرگی است.

رئیس جمهوری آلمان همچنین ابراز امیدواری کرد که روسیه تحقیقات کاملی را در این رابطه انجام دهد. گفته می‌شود که بازرسان روس تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه آغاز کرده‌اند و تمام فرضیات از جمله ترور از سوی گروه‌های مخالف، کشتار و حتی قاچاق غیرقانونی سلاح را آغاز کرده‌اند. گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که یک خودرو از پشت چهار گلوله به سینه نمتسوف شلیک کرده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    احتمالا آمریکاییا برای در تنگنا قرار دادن پوتین این کار رو کردن...
  • الف ر ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    نگران نباش رفیق !!!!
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    صددرصد خود پوتین این کاروکرده
  • رضا ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    شکر خدا شر یک یهودی صهیونیست از کره زمین کم شد.
  • رضا ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    شکر خدا شر یک یهودی صهیونیست از کره زمین کم شد.
  • رضا ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    شکر خدا شر یک یهودی صهیونیست از کره زمین کم شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس