سردار حسین همدانی گفت: امروز فرزندان ایران اسلامی در مانور اخیر خود در خلیج فارس، در انظار ناوهای آمریکایی، ماکتی از ناو هواپیمابر آمریکایی در ابعاد واقعی را هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق، سردار "حسین همدانی" در یادواره سردار شهید سعید قهاری در همدان با بیان اینکه باید راه و روش شهدا را معیار و مقیاس خود قرار دهیم، برگزاری یادواره‌های شهدا را اقدامی فرهنگی و تذکری برای همگان دانست و اظهار داشت: اگر در مسیر شهدا حرکت کنیم آنگاه از سخت‌ترین گذرگاه‌ها به سلامت عبور خواهیم کرد.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله تهران هم چنین با اشاره به اینکه باید وصیت‌نامه شهدا را مطالعه کرد، افزود: اگر به این امر مهم توجه داشته باشیم در آن صورت هیچ‌گاه از صراط مستقیم خارج نخواهیم شد.

شهید قهاری ولایت‌مدار بود و دشمن‌شناس

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس در ادامه با اشاره به برخی از ویژگی‌های شهید قهاری؛ خداشناسی و ولایت‌مداری را ویژگی بارز این شهید بزرگوار دانست و گفت: شهید سعید قهاری سعید در طول دوران دفاع مقدس با وجود مهیا بودن شرایط به سفر حج مشرف نشد و ترجیح داد برای دفاع از کشور بماند و بجنگد.

وی با بیان اینکه شهید قهاری امر به معروف و نهی از منکر را برنامه اصلی خود قرار داده بود، تصریح کرد: دین‌محوری و دشمن‌شناسی دیگر ویژگی بارز شهید قهاری بود.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله تهران با اشاره به اینکه باید همواره تابع ولی فقیه بود، ادامه داد: به حتم راه حل برون‌ رفت از مشکلات پیش‌رو توجه به این مهم خواهد بود.

هر جا ضربه خورده‌ایم به خاطر نشناختن دشمن بوده است

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به دشمن‌شناسی ابراز داشت: هر جا در طول تاریخ ضربه خورده‌ایم به خاطر عدم دشمن‌شناسی بوده است.

وی با بیان اینکه امروز حزب‌الله لبنان دشمن‌شناسی را محور خود قرار داده خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) علنی و مشخص، آمریکا را شیطان بزرگ نامیده‌اند و باید همواره این مهم را مدنظر داشت.

سردار حسین همدانی سرمنشأ تمام مشکلات امروز جهان را ناشی از زیاده‌خواهی آمریکا دانست و گفت: به فرموده امام راحل، هر جا آمریکا از ما تعریف کرد باید به خود شک کنیم.

همدانی هم چنین با اشاره به اینکه دشمن اصلی ما تکفیری‌ها نیستند بلکه دشمن بزرگ و اصلی ایران اسلامی آمریکاست، افزود: شیطان بزرگ قصد دارد با ایجاد گروهک‌های تکفیری اذهان را فریب داده و از خود دور کند.

وی در ادامه با بیان اینکه به هیچ وجه به آمریکا اعتمادی نیست، افزود: باید مراقب باشیم به عنوان ملت با عزت در جهان اسلام، همواره منافع جمهوری اسلامی ایران حفظ شود.

سردار همدانی گفت: در طول تاریخ هیچ کشور و یا قدرتی به خود اجازه نداده که در مانورهای خود، آمریکا را دشمن فرضی خود قرار دهد اما امروز فرزندان ایران اسلامی در مانور اخیر خود در خلیج فارس، در انظار ناوهای آمریکایی، ماکتی از ناو هواپیمابر آمریکایی در ابعاد واقعی را هدف مانور خود قرار دادند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس تاکید کرد: آمریکا شک نکند در صورتی که پروژه حمله نظامی به ایران عملیاتی شود با پاسخ محکم و سخت نیروهای نظامی ایران مواجه خواهد شد.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله تهران در ادامه با اشاره به اینکه باید همواره در راه شهدا گام برداشت، دفاع مقدس را گنجینه‌ای بی‌پایان دانست و ابراز داشت: امروز کتا‌ب‌های شهدا به زبان عربی چاپ شده و در اختیار سوریه قرار گرفته که آنها نیز با مطالعه آن، شهدای ایران را الگوی مقاومت خود قرار دهند.

وی در پایان با بیان اینکه دفاع مقدس ظرفیت استقامت ملت ایران را به رخ جهانیان کشیده است، افزود: شهدا سازندگان دفاع مقدس بودند و باید راه درخشان آنها را ادامه داد.

گفتنی است شهید سعید قهاری سعید در حالی که مسئولیت فرماندهی لشکر 3 نیروی مخصوص حمزه سید الشهدا را بر عهده داشت در تاریخ 4 اسفند 1385 به همراه 14 تن دیگر از پاسداران لشکر 3 در ارتفاعات جهنم دره واقع در مرز ایران و ترکیه و در درگیری با اشرار و گروهک پژاک به شهادت رسید.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • msx ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    ان شا الله یروزی واقعیشو میزنیم
  • بروجنی ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    0 0
    ناو هواپیما بر 25 متر ارتفاع از سطح آب داره در صورتی که ماکتی که در رزمایش هدف قرار گرفت کمتر از 10 متر ارتفاع از سطح آب داشت.
  • افشین تهران ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    خب که چی؟؟هرچی بزرگتر باشه که زدنش اسونتر هست.ضمنا این ماکت هست نه نمونه مهندسی معکوس که متر دستت گرفتی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس