سردار همدانی انقلاب اسلامی را نعمت بزرگ خداوند دانست و گفت: انقلاب اسلامی حادثه بزرگ قرن است که با اعتقاد امام و تبعیت ملت از ولی فقیه به پیروزی رسید.

به گزارش مشرق، سردار حسین همدانی عصر امروز در مراسم نخستین سالگرد درگذشت سردار رشید اسلام حاج مجید یوسفی‌نیکخو با بیان اینکه سردار یوسفی پیش از سال 57 وارد صف مبارزین و نهضت امام خمینی(ره) شد، اظهار کرد: سردار یوسفی به سرعت توانست با انگیزه و توانمندی خدمات بسیاری را ارائه کند و مسئولیت‌های فراوانی را به خوبی انجام دهد.

وی افزود: تشکیل یگان‌هایی که برای عملیات بزرگ بدر اعزام شدند از اقدامات و مسئولیت‌های ایشان بود.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله(ص) تهران با تأکید بر اینکه سردار یوسفی همواره چهره‌ای خندان داشت، تصریح کرد: او همواره صبر و بردباری بالایی داشت و پس از دفاع مقدس خدمات خود را در معاونت هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه ادامه داد.

وی با بیان اینکه سردار یوسفی همواره همسرش را یار و همسنگر خود می‌خواند، ادامه داد: همه مسئولان از او راضی بودند و در آخرین روزهای بیمار‌ی‌ وی هیچ آثاری از نگرانی در چهره‌اش مشهود نبود.

سردار همدانی با اشاره به سوره عادیات گفت: امروز در دانشگاه‌های نظامی ما این آیه مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن اصول جنگیدن را یادآور شده است تاکید کرد: عملیات‌ها در دفاع مقدس شبانگاه و در نیمه‌های شب انجام می‌شد که در اصول جنگ به این تاکتیک اصل غافلگیری می‌گویند تا تعداد کشته‌شدگان از هر دو طرف کاهش یابد.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله (ص) تهران با تأکید بر اینکه امام علی‌(ع) نیز با طولانی کردن زمان جنگ به دنبال کاهش تلفات از هر دو طرف بود، افزود: امام حسین (ع) نیز در کربلا خواهان کاهش کشته‌ها از هر دو سوی جبهه بودند و سعی می‌کردند با اندرز از کشته شدن انسان‌ها جلوگیری کنند چراکه انبیا برای هدایت و رستگاری انسان آمده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن مجید از شیوه عملیات محاصره‌ای، حلقه‌ای و دو پهلو سخن می‌گوید، ادامه داد: در عاشورا نیز امام حسین(ع) با دشمن سینه به سینه نمی‌جنگند و طراحی به خصوصی انجام می‌دهند که شگفت‌انگیز است.

سردار همدانی با تاکید بر اینکه خداوند نعمتی بزرگ به نام انقلاب اسلامی را به ما داده، ادامه داد: خداوند ما را در دوره‌ای آفریده که با پدران و مادران خود فرق داریم چراکه آنان آرزو داشتند در حکومت دینی زندگی کنند که نصیبشان نشد.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول ‌الله (ص) با بیان اینکه انقلاب اسلامی حادثه بزرگ قرن است، خاطرنشان کرد: امام راحل، مسائلی را می‌دانستند که برای دیگران قابل درک نبود به طوری که در 15 خرداد 42 وقتی مبارزان را دستگیر و شکنجه کردند، ایشان با اعتقاد فرمودند «یاران من در گهواره هستند».

وی گفت: 15 سال بعد همگان دیدند که ظرف مدت کوتاهی و در زمانی که هیچ جناحی تصور نمی‌کرد، انقلاب اسلامی پیروز شد.

سردار همدانی با بیان اینکه گروه‌های چپ معتقد بودند انقلاب باید روند خود را طی کند تا به پیروزی برسد، اظهار کرد: بسیاری از افراد انقلاب اسلامی را نارس می‌دانستند و اعلام کردند که به زودی نظام از بین خواهد رفت و حتی بنی‌صدر نیز این نکته را متذکر شد.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌ الله (ص) ادامه داد: اما در این شرایط امام خمینی(ره) از چشم‌انداز 100 ساله سخن به میان آوردند و از فروپاشی بلوک شرق و غرب گفتند و دشمن اصلی را به روشنی به مردم معرفی کردند.

وی با تاکید بر اینکه امام با صراحت آمریکا را دشمن بزرگ اعلام کردند و از مردم خواستند هرچه فریاد دارند بر سر آمریکا سر دهند، تصریح کرد: جوانان و شهدا نیز به امام (ره) باور داشته و وعده خداوند را حتمی می‌دانستند به امام (ره) لبیک گفتند.

سردار همدانی یادآور شد: برخی از افراد نیز در دفاع مقدس بودند اما به راحتی همه اندوخته‌های خود را از دست دادند که نشان می‌دهد یک جای کار آنها ایراد داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس