کد خبر 392786
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱

اتاوا ضمن اعلام حمایت از مواضع اسرائیل در قبال برنامه هسته‌ای ایران گفت تهران دائماً بزرگترین همپیمان کانادا در خاورمیانه یعنی تل‌آویو را تهدید به نابودی می‌کند و تا وقتی از تهدید صلح و امنیت بین‌الملل دست برندارد، تحریم‌های کانادا همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، «راب نیکلسون» وزیر امور خارجه کانادا ضمن ابراز حمایت از موضع «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قبال برنامه هسته‌ای ایران گفت که نگرانی‌های وی درباره آنچه که تهدید برنامه هسته ای ایران را خواند، تأیید می‌کند.

به گزارش روزنامه گلوب اند میل کانادا، سخنگوی نیکلسون روز سه‌شنبه (دیروز) اعلام کرد که دولت فدرال کانادا معتقد است که تمامی گام‌های دیپلماتیک باید برداشته شود تا اطمینان حاصل شود که ایران هرگز به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند.

«یوهانا کویینی» سخنگوی وزیر خارجه کانادا مدعی شد: «ایران سابقه مخوفی در امور حقوق بشر دارد و یک کشور حامی تروریسم است و جاه‌طلبی‌های هسته‌ای طولانی مدتی داشته است. ایران به طور مداوم خواستار نابودی بزرگترین همپیمان ما در خاورمیانه یعنی اسرائیل بوده است و بنابراین تا زمانیکه رژیم ایران به تهدید صلح و امنیت بین‌المللی ادامه داد، تحریم‌های کانادا علیه این کشور ادامه خواهد داشت.»

حمایت کانادا از رژیم صهیونیستی در حالی افزایش یافته است که سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا در تاریخ 3 مارس با موجی از انتقادات مقامات آمریکایی و حتی مقامات صهیونیستی روبرو شده است، چراکه این سخنرانی درست دو هفته قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی اسرائیل و سه هفته قبل از مهلت تعیین شده برای ایران و 1+5 برای رسیدن به توافق چارچوبی در زمینه برنامه هسته‌ای ایران صورت می‌گیرد.

معاون امور بین‌الملل ستاد حقوق بشر ایران چندی پیش در خصوص وضعیت حقوق بشر در کانادا گفته بود: «که در همین کانادا که هرساله بانی قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران است، نقض حقوق بومیان کانادا بیداد می‌کند. گزارش‌های بسیار متعدد و موثقی در این باره نه تنها از سازمان‌های حقوق بشری و غیردولتی بلکه مکانیزم‌های حقوق‌بشری وابسته به سازمان ملل متحد در مورد نقض گسترده حقوق بومیان کانادا توسط هیئت حاکمه کانادا منتشر شده است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن توکلی ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    لعنت خدا بر گمراهان ... تو با یه چهارپا هیچ فرقی نداری .... یهودیان این مسیحیان بدبخت رو جادو کردن انگار
  • محمد ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    ببین کانادائی!!!! آمریکاتون تو غلط کردن افتاده، شما جقله ها عددی نیستید. بدبخت اون ناتان یاهو که دلشو به حمایت امثال شما خوش کرده. مستعمره نشینای بی هویت.
  • ناشناس ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    اون اسمش ناتان یابو هست
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    ببین کانادا.....بیام....
  • بهزاد ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    كانادا خيلي كشور فوق العاده اي هست، كاش ميشد تو كانادا زندگي كنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس