تیم فوتبال پرسپولیس نخستین بازی خود در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا را برابر لخویای قطر برگزار کرد و با ارایه یک بازی خوب برابر این تیم پرستاره برتری پرگلی را رقم زد تا گام نخست را محکم بردارد.

پرسپولیس با یک برد درخشان آسیا را شگفت زده کرد
به گزارش مشرق، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و لخویای قطر از ساعت 18:30 امروز سه شنبه در گروه A رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی تهران برابر هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با پیروزی 3 بر صفر پرسپولیس خاتمه یافت. محسن بنگر (60)، هادی نوروزی (66) و محمد نوری (83- پنالتی) زننده گل‌های تیم پرسپولیس در این بازی بودند. (فیلم گلهای پرسپولیس برابر لخویا)

برنامه، نتایج کامل، جدول رده بندی و گلزنان لیگ قهرمانان 2015 آسیا

شرح گلها

گل اول: در دقیقه 60 اولین گل آسیایی پرسپولیس به ثمر رسید. ضربه کاشته از پشت محوطه جریمه لخویا ارسال کرد و محسن بنگر با یک ضربه سر دقیق دروازه لخویا را باز کرد.

گل دوم: در دقیقه 65 پرسپولیس روی یک کار تیمی گل دومش را به ثمر رساند. گابریل پا به توپ وارد محوطه جریمه شد و توپ را به طارمی پاس داد و این مهاجم هم با یک پاس پشت پای زیبا هادی نوروزی را صاحب توپ کرد تا او با یک ضربه فنی و دقیق برای دومین مرتبه دروازه لخویا قطر را باز کند.

گل سوم: در دقیقه 83 محمد نوری پا به توپ وارد محوطه جریمه شد که با خطای پنالتی سرنگون شد. کاپیتان پرسپولیس خودش این ضربه پنالتی را تبدیل به گل سوم کرد.

سرخ‌پوشان پایتخت در این دیدار با ترکیب سوشا مکانی، محسن بنگر، مایکل اومانا، علیرضا نورمحمدی، بابک حاتمی، محمد نوری (کاپیتان)، احمد نورالهی، امید عالیشاه، هادی نوروزی، فرناندو گابریل و مهدی طارمی به میدان رفتند.

پرسپولیسی ها بازی را بهتر از حریف قطری خود آغاز کردند و در بیشتر مواقع، توپ و میدان در اختیار سرخپوشان بود.

بازیکنان پرسپولیس چندین فرصت نصف و نیمه گلزنی داشتند اما مهمترین موقعیت گلزنی آنها در دقیقه 18 بود که گابریل بازیکن برزیلی پرسپولیس با پاس خوب مهدی طارمی در محوطه جریمه صاحب موقعیت تک به تک با دروازه بان لخویا شد اما در عین ناباوری و بی دقتی نتوانست توپ را به گل تبدیل کند.

بازیکنان لخویا در نیمه نخست این دیدار، زیاد نتوانستند روی دروازه پرسپولیس موقعت آفرینی کنند و تنها موقعیت آنها به دقیقه 39 باز می گشت که سوریا توپ سانتر شده از ناحیه چپ زمین را به سمت دروازه سرخپوشان روانه کرد اما سوشا مکانی با جاگیری دقیق توپ را مهار کرد.

با پایان 45 دقیقه وقت قانونی این دیدار و دو دقیقه وقت تلف منظور شده از سوی داور، نیمه نخست دیدار پرسپولیس و لخویا بدون گل خاتمه یافت تا شاید تفکرات مربیان دو تیم در بین دو نیمه، برای نیمه دوم چاره ساز باشد.

با شروع نیمه دوم و سردتر شدن هوا، بازی هم شکل آرامتری به خود گرفت و در 10 دقیقه ابتدایی این نیمه بیشتر توپ در میانه میدان ضربه خورد اما پس از آن شرایط کاملا تغییر کرد. در دقیقه 55 تیم لخویا نخستین جرقه این نیمه را زد. سوریا از راست فرار کرد و با سانتر خوب خود نام تائه هی را در موقعیت گلزنی قرار داد که ضربه سر وی به شکل خطرناکی راهی اوت شد.

در دقیقه 60 پرسپولیس به گل رسید. روی یک ضربه آزاد سانتر تند و تیز گابریل با ضربه بنگر همراه شد تا دروازه لخویا باز شود.

لادروپ سرمربی تیم لخویا بلافاصله پس از آن یک تغییر در ترکیب تیم خود ایجاد کرد با بیرون کشیدن یک مدافع سعی کرد تیمش را تهاجمی کند.

در دقیقه 66 بازی بود که پرسپولیس به گل دوم خود رسید. طارمی با یک پاس دیدنی هادی نوروزی را در موقعیت گلزنی قرار داد و او هم با یک بغل پای دقیق دروازه لخویا را برای دومین بار گشود تا پرسپولیس به شرایط خوبی برسد.

پرسپولیس با یک برد درخشان آسیا را شگفت زده کرددر دقیقه 73 بازی بنگر زمینه‌های یک جنجال بزرگ را بعد از درگیری لفظی با وایس، مهاجم تیم لخویا به وجود آورد و برای دقایقی بازی به خاطر درگیری یاران دو تیم کاملا متوقف شد. در ادامه کار لخویا دو بار توسط سوریا و وایس خطرساز شد که در یک نوبت مدافعان توپ را دفع کردند و در مرتبه دوم هم مکانی توپ را به کرنر فرستاد.

پرسپولیس در دقیقه 83 گل سوم را هم به ثمر رساند. خطای محمد موسی مدافع تیم لخویا روی محمد نوری یک ضربه پنالتی برای سرخ‌پوشان به دنبال داشت و محمد نوری آن را به گل سوم پرسپولیس تبدیل کرد.

بدین ترتیب پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا را با بردی شگفت انگیز و غیرمنتظره برابر لخویا آغاز کرد و 3 امتیاز ارزشمند را به دست آورد. در دیگر دیدار این گروه از دقایقی دیگر النصر عربستان میزبان بنیادکار ازبکستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا نعمتی ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    تبریک به تمام سرخ دلان ایران اسلامی. پرسپولیس زنده باد.
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    ماشالا بنگر با غیرت
  • ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    امید عالیشاه عالی بود
  • ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    6 تا میتونستیم بزنیم
  • شییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییش ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    مبارکه همینه همینه پرسپولیس زلزله خوبیش این بود با شکست دادن یه تیم عربی از بحران دراومدیم :) هووووووووووووووووووووووووووووووورا
  • یه استقلالی ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    تبریک به نماینده کشورمان.
  • ناشناس ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    من طرفدار استقلال هستم ولی به پرسپولیسی ها تبریک میگم که باعث سربلندی فوتبال ایران شدند.ان شاء الله دیگه باخت پرسپولیس در برابر تیم های عربی رو نبینیم
  • بیسوادجهنمی تازه به دوران رسیده ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    پرسپولیسی هادرس خوبی به این قطریهای تروریست پروردادند
  • ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    تنها دلیل این برد عدم حضور تماشاگران و شنیده نشدن فحاشی از روی سکوها بود و بس.
  • ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    کی منفی داده؟
  • ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    به عنوان یک استقلالی این بردو تبریک میگم
  • ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    بعضیا بدجور ضایع شدن بدجور
  • 66666666666666 ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    طارمی هم عالی بود سوپر پاس داد گابریل بازیکن خوبیه
  • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    تبریک اول به ایرانی های عزیز بعد به لنگیا هرگل به عربا زدن ملت ایران را شاد میکنه حالافرقی نمیکنه کدوم تیم باشه.
  • محمد حسین ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    جوووووووووووووووووووووونم پرسپولیس
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    دقت کردین کلیک های مشرق برای مثب و منفی دادن آبی و قرمزه، خوب چیکار کنیم، اگه یه پرسپولیسی بخواد مثبت بده که منفی میشه یا ... عجب شیر تو شیری میشه ها
  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    به این میگن زلزله شیش ریشتری/بچه ها گل کاشتین
  • امیر تبریز اوغلی ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    به خاطر تراختور اسیایی شدید
  • ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    متاسفم برای همتون که منگل اید و بالاخونتون رو به اجاره دادید کامنت گزاران نادان
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    اول تبریک به ایران بزرگ دوم تبریک به لنگ (هر چند از لنگ و لنگی جماعت خوشم نمیاد) اما به هر حال نماینده ی ایرانین دیگه
  • امیر تبریز اوغلی ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    در ضمن اولین و اخرین بردتون بود
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    تو تنها تو دنیا خوبی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس