کد خبر 392404
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷

دموکرات‌های سنای آمریکا با مانع‌تراشی از تصویب لایحه تأمین بودجه وزارت امنیت داخلی آمریکا خودداری کردند و بنابراین این وزارتخانه مهم آمریکا در صورتیکه بودجه‌اش تأمین نشود، تا ۵ روز دیگر تعطیل خواهد شد.

به گزارش مشرق، دموکرات‌های سنا برای چهارمین بار، لایحه تأمین بودجه وزارت امنیت داخلی آمریکا را بلوکه کردند و دستورات مهاجرتی «باراک اوباما» را لغو کردند و در حالیکه پنج روز تا تعطیلی جزئی دولت فدرال آمریکا باقی نمانده است، دیگر نمایندگان کنگره را در تنگنا گذاشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، دموکرات‌های سنا روز دوشنبه (دیروز) در جلسه رأی‌گیری سنا با 47 رأی مخالف در مقابل 46 رأی موافق موجب شدند که جمهوری‌خواهان سنا نتوانند 60 رأی مورد نیاز برای فرستادن این لایحه به مجلس نمایندگان آمریکا را به دست نیاورند و لایحه تأمین بودجه وزارت امنیت داخلی آمریکا تصویب نشود.

طبق این گزارش، سناتور «دین هلر» از ایالت نووادا همچون گذشته به این لایحه رأی مخالف داد و مانع از تصویب شدن آن در سنا شد.

«میچ مک کونل» رهبر اقلیت دموکرات‌های سنا به دنبال این اقدام دموکرات‌ها از آنها به شدت به دلیل مانع تراشی در مسیر تصویب این لایحه انتقاد کرد و گفت که این تاکتیک‌های آنها مانع از تأمین بودجه وزارت امنیت داخلی آمریکا شد.

دموکرات‌ها خواستار تأمین بودجه وزارت امنیت داخلی آمریکا بدون تغییر دستورات مهاجرتی اوباما هستند اما «هری رید» رئیس اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که جمهوری‌خواهان به ندای حزب خود گوش نمی‌دهند که تأکید دارند بودجه وزارت امنیت داخلی آمریکا باید از نزاع در خصوص موضوع مهاجرتی جدا باشند.

باراک اوباما و «جه جانسون» وزیر امنیت داخلی آمریکا به طور مداوم هشدار داده‌اند که عدم تأمین بودجه این وزارتخانه، امنیت ملی آمریکا را به خطر می‌اندازد.

به گفته جانسون، اگر وزارت امنیت داخلی آمریکا تعطیل شود، 75 تا 80 درصد کارکنان وزارت امنیت داخلی آمریکا مجبورند بدون حقوق کارکنند و 30 هزار نفر از کارکنان این وزارتخانه مجبورند به مرخصی فرستاده شوند.

جانسون همچنین درباره تصویب یک لایحه یک ماهه و دو ماهه برای تأمین بودجه وزارت امنیت داخلی آمریکا به صورت موقت نیز هشدار داده است.

نزاع بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان برای تأمین بودجه وزارت امنیت داخلی آمریکا در شرایطی است که گروه تروریستی «الشباب» سومالی یک نوار ویدئویی را منتشر کرده است و در آن تهدید به حملات تروریستی به فروشگاههای آمریکا را کرده است.

طبق این گزارش، هنوز مشخص نیست که اقدام بعدی کنگره برای تأمین بودجه این وزارتخانه آمریکا چیست.

«مایکل مک کائول» رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت تگزاس می‌گوید که احتمالاً جمهوری‌خواهان در تصمیم‌گیری در خصوص چگونگی تأمین بودجه این وزارتخانه آمریکا با گزینه‌های سختی مواجه هستند.

جمهوری‌خواهان سنا در حال بررسی راهبردی هستند تا برخی از الحاقیه‌های مهاجرت را جدا از لایحه بودجه وزارت امنیت داخلی آمریکا بررسی کنند اما هنوز مشخص نیست که آیا محافظه‌کاران از این طرح حمایت خواهند کرد یا خیر.

از طرف دیگر، «جان بینر» رئیس اکثریت جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حین نشست خبری روز چهارشنبه هفته جاری، گام‌های بعدی که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان در خصوص لایحه تأمین بودجه وزارت امنیت داخلی آمریکا در نظر دارند را اعلام خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس