کد خبر 392338
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰

دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انساندوستانه در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که تعداد تلفات مربوط به درگیری های خشونت بار در شرق اوکراین به بیش از ۵۷۹۳ نفر رسیده است.

به گزارش مشرق، ایتارتاس نوشت: دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انساندوستانه در این گزارش از زخمی شدن بیش از 14595 نفر در درگیری های شرق اوکراین خبر داده است.

این گزارش افزود: تاکنون در مجموع 63 کودک در جریان درگیری های شرق اوکراین کشته و 169 کودک دیگر نیز زخمی شده اند. بیش از یک میلیون نفر نیز آواره شده و به سایر مناطق اوکراین نقل مکان کرده‌اند.

سازمان ملل پیش از این نیز اعلام کرده بود که برقراری آتش بس منجر به کاهش قابل توجه اقدامات خصمانه در بخش های زیادی از شرق اوکراین شده است، هرچند درگیری‌هایی در برخی مناطق راهبردی مثل دبالتسف هنوز ادامه دارد.

سازمان ملل همچنین امروز قصد دارد تا گزارش مربوط به کمک های انساندوستانه به شرق اوکراین را که شامل منابع مالی 316 میلیون دلاری برای اجرای ماموریت های انساندوستانه است، منتشر کند.

مخالفت 53 درصد آمریکایی‌ها با ارسال سلاح به اوکراین

نظرسنجی موسسه تحقیقاتی پیو نشان می دهد که بیش از 53 درصد مردم آمریکا با ارسال سلاح برای اوکراین مخالف، هستند.

این نظرسنجی نشان می دهد که 41 درصد آمریکایی ها نیز از ارسال سلاح به اوکراین حمایت کرده اند. حدود نیمی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی ترجیح داده اند تا آمریکا در برنامه آموزش سربازان اوکراینی مشرکت کند. 46 درصد آمریکایی ها نیز با این مساله مخالفت کرده اند.

سنای آمریکا از جان کری وزیر خارجه این کشور خواسته است تا سلاح های دفاعی در اختیار اوکراین قرار دهد. بحران اوکراین موجب شده تا روابط آمریکا و روسیه به پایین ترین سطح پس از پایان جنگ سرد برسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس