معاون امور بین‌الملل زائرین و خادمین راهیان نور گفت: در راهیان نور امسال تعداد بسیاری از پیروان ادیان الهی و دانشجویان خارجی مقیم داخل و خارج شرکت خواهند کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، معاون امور بین‌الملل زائرین و خادمین راهیان نور با بیان اینکه اقشار مختلف مردم از سراسر جهان برای زیارت یادمان‌ها و مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس می‌آیند، توضیح داد: امسال نیز شاهد رشد ملموس حضور این عزیزان در مناطق عملیاتی هستیم. به شکر خدا گردشگری راهیان نور و آشنایی با فرهنگ مقاومت و پایداری ملت ایران در مقابل صدام مخاطبان بسیاری دارد.

وی ادامه داد: در همین راستا برنامه‌ریزی مناسبی برای سازمان‌دهی و رفع نیازهای این عزیزان انجام شده است. به عنوان مثال اطلس حماسی راهیان نور به زبان‌های اصلی جهان به چاپ رسیده است و نمونه آن می‌توان به اطلس مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس که به تازگی به زبان عربی به چاپ رسیده است اشاره کرد.

همچنین در بحث اعزام و اسکان نیز راویانی برای روایتگری از سوی قرارگاه‌های راهیان نور سپاه و بسیج،‌ارتش‌ و جهاد سازندگی تربیت شده‌اند. بعضی از این عزیزان رزمندگان دوران دفاع مقدس و برخی دیگر هم از جوانان آشنا به معارف هشت سال دفاع مقدس هستند.

رحیمی زاده در رابطه با سازماندهی شدن خادمان برای خدمت رسانی به زائران راهیان نور یادآور شد: تاکنون 25 هزار نفر به عنوان خادم داوطلب شده‌اند که معمولا بیش از 80 درصد از آنها تحصیلات بالای کارشناسی دارند.

3000 نفر از خادمین در یادمان‌های دفاع مقدس و بخشی از آنها نیز در مناطق اسکانی زائران حضور خواهند داشت که در چهار بازه 10 روزه ساماندهی شده‌اند.خوشبختانه اولین گروه از این خادمان از اول اسفند ماه در مناطق حضور یافتند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    خدا خیرش بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس