مدیر حوزه‌های علمیه گفت: امروز متاسفانه گاهی اوقات از فناوری‌های ارتباطی استفاده افراطی می‌شود، علی رغم اینکه افراد در کنار هم هستند اما هیچ ارتباطی با هم ندارند.

به گزارش مشرق، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار با معاون و کارکنان معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه با ابراز رضایت از عملکرد این معاونت اظهار داشت: تلاش‌هایی که در حال حاضر در بخش اخلاق و تهذیب انجام می‌دهیم، علی رغم تمام گستردگی، قابل قیاس با هجمه‌های دشمنان در این زمینه نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه، با تاکید بر استفاده صحیح از وسایل و امکانات نوین روز، افزود: یکی از آفت‌های که امروز جامعه و مخصوصا جوانان و طلاب را تهدید می‌کند، شبکه‌های اجتماعی هستند.

وی سپس ادامه داد: متاسفانه گاهی اوقات از این فناوری‌های ارتباطی استفاده افراطی شده و علی رغم اینکه افراد در کنار هم هستند، اما هیچ ارتباطی با هم نداشته و هر کدام گوشی موبایل خود مشغول هستند، امری که متاسفانه در بین طلاب هم دیده می‌شود و آن‌ها به جای مباحثه و گفت‌و‌گوهای علمی به صرف کردن وقت خود شبکه‌های اجتماعی مشغول می‌شوند.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: متاسفانه جاذبه‌های شبکه‌های اجتماعی آن چنان زیاد است که طلاب را گاهی درگیر خود می‌کند، امری که هیچ خروجی ندارد، لذا باید این مهم مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری، در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تربیت طلاب مهذب اظهارداشت: اگر طلاب در زمینه تهذیب و اخلاق درست تربیت شوند، در زمینه‌های دیگر نیز موفق بودهو به الگویی برای دیگران هم تبدیل خواهند شد.

وی افزود: اخلاق باید در راس امور طلاب قرار گیرد و علم آموزی همراه با اخلاق باشد تا باعث پیشرفت طلاب گردد، در این زمینه باید از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها از جمله علمای استانی، استفاده گردد.


منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    امان از کسی که نداند در زندگی به دنبال چیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس