کد خبر 378385
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از آمادگی مدارس علوم دینی این استان برای پذیرش طلبه از برادران اهل تسنن خبر داد.

به گزارش مشرق، آیت الله سیدحسن عاملی روز پنجشنبه در جشن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در مسجد جامع روستای پریخان از توابع شهرستان مشگین شهر افزود: تقریبا تمام دروس حوزه این دو مذهب به غیر فقه با هم مرتبط است و این مورد نیز با استفاده از مدرس فقه شافعی بر طرف شده است.

وی با گرامیداشت هفته وحدت گفت: در عصر کنونی که کشور اسلامی ایران مورد هجمه همه جانبه دشمن از جمله هجمه فرهنگی قرار گرفته تبیین سیره، روش، اندیشه و تفکر پیامبر گرامی اسلام بیش از هر زمان دیگر ضرورت دارد.

وی با اشاره به وحدت و همدلی حاکم بین اهل سنت و شیعه استان اردبیل اظهار کرد: اردبیل در این زمینه به الگویی مبارک در کشور تبدیل شده است.

وی اتکا به خداوند و تکیه بر فرهنگ عاشورا را رمز پیروزی امام راحل در برابر طاغوت زمان بیان کرد و افزود: حضور 20 میلیونی شیعیان در اربعین حسینی موجب یاس و ناامیدی دشمنان شد.

وی در ادامه با بیان قابلیت های متعدد شهرستان مشگین شهر احداث کارخانه ذوب آهن و بهره برداری از نیروگاه زمین گرمایی را از جمله فرصت های ایجاد اشتغال مولد و درآمد پایدار برای اهالی شهرستان دانست و بر لزوم الحاق روستای پریخان به شهر مشگین شهر تاکید کرد.

حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین شهر نیز در این جشن از روستای پریخان به عنوان زادگاه علمای بزرگ دینی یاد کرد و خواستار حل مشکلات مطرح شده اهالی توسط مسوولان استانی و شهرستانی شد.

عطایی بخشدار مرکزی مشگین شهر نیز از اختصاص پنج میلیارد ریال برای توسعه، عمران و آبادانی این روستا در سال جاری خبر داد.

شهرستان مشگین شهر در 90 کیلومتری شمال غرب اردبیل واقع است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    در مرکز تشیع جهان و طلبه سنی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس